Sant Vicenç de Castellet celebra el centenari del Gremi de Carreters i Cansaladers
Aquest cap de setmana, Sant Vicenç de Castellet es vesteix de festa per celebrar els 110 anys de la tradicional Festa de Sant Antoni Abat, una de les celebracions més antigues del municipi.
Sant Vicenç de Castellet celebra el centenari del Gremi de Carreters i Cansaladers.

ST. VICENÇ / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/03/2024 09:43
Enguany, a més de commemorar la rica història d'aquesta festivitat, es destaca el centenari del Gremi de Carreters i Cansaladers, una part fonamental de la comunitat local. La festa del centenari va iniciar-se amb una exposició titulada ''100 anys de gremi, 110 de festa'', inaugurada el passat 4 de març. Aquesta mostra ofereix als visitants una mirada única a la història i l'evolució d'aquest gremi essencial per al teixit cultural i econòmic de Sant Vicenç de Castellet. Les celebracions van continuar el dijous 7 de març amb una interessant xerrada titulada 'Sant Antoni i els Tres Tombs, el ritual i la festa', a càrrec de l'etnògraf i estudiós de la cultura popular, Xavier Orriols.

La conferència va explorar les arrels i la riquesa cultural d'aquesta celebració tan estimada per la comunitat. I pel que fa a les activitats del cap de setmana, tindrà lloc l'habitual cercavila, on els carruatges d'animals de Sant Vicenç i dels pobles veïns prendran els carrers tot seguint la tradició. Un any més, durant la festa, s'aplicarà el protocol de “benestar animal, seguretat i reglament d’ordre”, aprovat entre el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, el Departament de Cultura i la Federació Catalana dels Tres Tombs. La fi de festa se celebrarà amb el tradicional ball de Sant Antoni, de la mà del conjunt ‘Duet Solistes’, a la sala de Cal Soler el diumenge a les 18.00 hores de la tarda. Amb aquesta celebració, Sant Vicenç de Castellet reafirma la seva connexió amb les arrels històriques i culturals, honorant tant la festa de Sant Antoni Abat com la contribució essencial del Gremi de Carreters i Cansaladers al llarg d'un segle.

Arxivat a: SANT VICENÇ   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]