Fem Manresa s’oposa a la concessió que permetria a ICL utilitzar un 80% de l’aigua de la depuradora
La candidatura assenyala la “immoralitat” que suposa l’acord entre l’ACA i la multinacional israeliana mentre, paral·lelament, s’estableixen restriccions per l’ús de l’aigua a la ciutadania i a la pagesia de la comarca.
Fem Manresa s’oposa a la concessió que permetria a ICL utilitzar un 80% de l’aigua de la depuradora.

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
30/01/2024 21:54
Fem Manresa ha visibilitzat  el seu profund desacord amb la decisió de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) de mantenir des del 2021 una concessió que permetria a la multinacional ICL utilitzar per a fins industrials més del 80% de l'aigua tractada a la depuradora de Manresa. Des de la candidatura municipalista, consideren que -encara més en plena emergència climàtica i enmig d’una sequera persistent- és immoral l’existència d’un acord que prioritza l’ús de l’aigua per a l’activitat minera d’ICL, en lloc de posar al centre les necessitats de la població i de sectors bàsics com la pagesia i la defensa dels ecosistemes.

Des de Fem Manresa denuncien privilegis excepcionals a ICL per part de la Generalitat i del Consell Comarcal del Bages -que el novembre del 2023 va avalar la infraestructura per fer arribar l’aigua de la depuradora fins a Súria amb el vot en contra de la CUP-. Encara més, tenint en compte la gran inversió de recursos públics, tant econòmics com hídrics, que s’ha destinat a mitigar impactes ambientals causats per la multinacional minera. En aquest sentit, l’empresa va ser condemnada el 2014 per la contaminació dels aqüífers amb els runams salins de Sallent i Súria; i els estudis han exposat dades alarmants pel que fa a les proporcions de clorur en diversos aqüífers al Bages, amb valors de salinitat al Cardener de 65 mg Cl/L a la Ribera de Coaner i 370 mg Cl/L a Antius (molt per sobre del límit de 250 mg Cl/L de les aigües que es poden destinar a potabilització amb mitjans convencionals).

A banda de la salinització, des de la candidatura anticapitalista s’assenyala que aplicar la concessió contribuirà a un altre problema: l'assecament dels rius. Segons l’acord, ICL podrà utilitzar 6,86 hectòmetres cúbics dels 8,5 que la depuradora de Manresa aporta anualment al riu Cardener; i, un cop utilitzada, aquesta aigua es reconduirà directament al mar. Així, s’acabarà reduint el cabal fluvial de la conca Cardener-Llobregat, amb totes les conseqüències derivades. Finalment, Fem Manresa fa una crida a les administracions perquè reconsiderin el seu paper en la gestió de l’aigua i dels recursos, substituint la submissió als interessos de multinacionals per una gestió racional que prioritzi les necessitats bàsiques de la població.

Arxivat a: FEM MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Set equips de quatre escoles de Manresa participen al Torneig 6vs6 a la pista Cruyff Court
La periodista Mayka Navarro protagonitza una nova edició de Pessics de vida al Casino de Manresa
L’Institut Lacetània tanca a Itàlia el seu projecte Erasmus+
L’Associació Esportiva Ramassà rep el Premi Riudor
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]