Sallent es mourà contra la violència masclista amb una caminada i una cursa inclusiva i solidària
El dissabte 25, coincidint amb el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones, i el diumenge 26, Sallent ha preparat una programació especial.
Sallent es mourà contra la violència masclista amb una caminada i una cursa inclusiva i solidària.

SALLENT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/11/2023 12:49
El dissabte es farà l’homenatge a les víctimes a la Plaça Sant Antoni Maria Claret, a les 12 h, amb la lectura del manifest del 25N i un acte de sensibilització a càrrec d’ADONA’T i amb la col·laboració del Consell d’Infants de Sallent i l’Ajuntament de Sallent. El diumenge a 2/4 de 10 h del matí es durà a terme una caminada amb un recorregut de 7 km, sent el Parc Pere Sallés el punt de trobada. Per participar, els interessants poden inscriure’s el mateix dia arribant mitja hora abans de l’inici de la caminada.

A les 12h del migdia, també al parc, hi haurà una cursa adreçada a persones amb diversitat funcional, discapacitat, TEA o altres, amb la col·laboració d’Asprodis. És una cursa no competitiva i on cada participant podrà fer-la al seu ritme i amb companyia o sense. Totes les persones que participin rebran un record i podran gaudir d’un mos. La inscripció per participar a les caminades requereix una donació mínima de 3 euros per persona que l’entitat ADONA’T lliurarà íntegrament a l’organització Save the Children pel projecte Pel dret a ser nena.

Activitats ja realitzades

Des de principis de mes, el consistori ha celebrat diferents actes amb la voluntat de sensibilitzar la població envers aquesta problemàtica i intentant agrupar diferents generacions. A través de la lectura, i gràcies a una sessió especial de l’Hora del Conte de la Biblioteca de Sallent, es va reflexionar sobre referents positius femenins i es van trencar estereotips d’homes i dones dels contes tradicionals.

També es va fer un taller de defensa personal per a les treballadores del consistori i una altra adreçada a tota la població, en la qual va participar la Policia Local de Sallent i de Sant Fruitós de Bages. El dijous 23 de novembre se celebren les píndoles teatrals, les Males Dones, a càrrec de La Melancòmica. L’objectiu és intentar parlar amb veu alta i clara sobre els clixés de gènere i altres pressions i desigualtats entres homes i dones.

Arxivat a: 25N   SALLENT   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La UBIC organitza una zona professional per a llibreters i floristes aquest Sant Jordi
Alumnes de gestió administrativa del Lacetània assisteixen a la Fira d’Empreses Simulades de Barcelona
Inscripcions obertes als Tallers d’Estiu de l’Aula d’Arts Escèniques del Kursaal
La Basílica de la Seu de Manresa
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]