El CAE i el Parc de la Séquia portaran al Museu de l’Aigua i el Tèxtil gairebé 30.000 peces del joc Kapla perquè els participants en aquesta activitat puguin construir, experimentar i posar a prova la seva destresa i creativitat a partir d’aquest joc de construcció, tot desafiant les lleis de la gravetat. En aquesta edició s’han previst 5 zones, cadascuna d’elles corresponent a 5 utilitzacions diferents que ofereix el Kapla. Hi haurà una zona de joc lliure, on cadascú podrà crear les seves pròpies construccions seguint les seves habilitats i la seva imaginació; una construcció cooperativa que s’anirà fent durant els dos dies a partir de la feina feta per totes les persones que hi vulguin col·laborar; un espai infantil de joc simbòlic on es podrà combinar les construccions de Kapla amb altres materials i jocs; una zona amb propostes de figures i de reptes a construir i un darrer espai on es projectaran imatges i vídeos de construccions espectaculars fetes amb peces Kapla. Aquestes 5 zones es complementaran amb un 6è espai amb un altre joc de fusta: la cúpula de Leonardo. En aquest cas, els participants podran muntar l’estructura d’una cúpula que pot arribar a fer 4 metres de diàmetre i un metre d’alçada, a partir d’uns llistons de fusta que s’aguanten entre ells.
En aquest cas, aquesta activitat es presenta sota el format de taller en unes hores programades durant els dos dies i amb grups limitats de participants. Kapla al Museu es farà el cap de setmana del 18 i 19 de novembre, en horari de 10h a 13.30h i de 16.30h a 20h, tant dissabte com diumenge. Tal com s’ha anat fent en les darreres edicions, s’ha establert un preu simbòlic d’entrada d’un euro per persona, del qual 50 cèntims van destinats a la Fundació Althaia com a mecenatge per als seus projectes de millora de l’atenció a infants i joves.
Per participar-hi es recomana fer la reserva prèvia a través de l’agenda del web del Parc de la Séquia
https://btiquets.com/event/kapla-al-museu . També es permetrà l’entrada directament a Museu mentre no se superi l’aforament màxim previst. Es pot trobar tota la informació al web del CAE
www.cae.cat i a
https://www.cae.cat/nivells/editorweb/titular/kapla-al-museu-2023 Aprofitant el muntatge d’aquesta activitat al Museu de l’Aigua i el tèxtil, el CAE ha programat diverses d’activitats complementàries durant tota la setmana. En primer lloc, s’ha programat el taller El Kapla , un recurs pedagògic per a l’aula adreçat a mestres i professorat per presentar les potencialitats del Kapla com a un recurs educatiu i per donar a conèixer algunes de les tècniques que Kapla al Museu 18 i 19 de novembre de 2023 permeten crear diferents tipus de construccions complexes. Aquest taller es farà el dilluns, 13 de novembre, de 6 a 8 de la tarda i anirà a càrrec de Laura Martín, membre del CAE i Doctora en Didàctica de les ciències.
Al següent enllaç es pot trobar tota la informació i l’accés al formulari per poder fer les inscripcions.
https://www.cae.cat/nivells/editorweb/titular/el-kapla-un-recurs-pedagogic-per-a-l-aula-frm23144 En segon lloc, s’han programat fins a 8 tallers adreçats a alumnes dels diferents estudis professionals i universitaris de l’àmbit educatiu i socioeducatiu que hi ha a Manresa -animació sociocultural i turística, educació infantil, integració social-; a joves participants en diferents projectes socioeducatius que impulsa el CAE i a dinamitzadors i dinamitzadores d’espais i activitats lúdiques de la Fundació La Xarranca, amb la finalitat, també, de donar a conèixer el Kapla com a un recurs lúdic i educatiu i d’oferir recursos pràctics per organitzar i dinamitzar activitats a partir d’aquest joc.
I finalment, s’ha organitzat el taller Experiència Kapla pensat com un espai de descoberta i experimentació de les possibilitats i dels límits del Kapla, adreçat a persones apassionades per aquest joc o que ja l’utilitzen habitualment en les seves activitats. Aquest taller es farà el divendres 17 de novembre, de 17h a 19h. Kapla al Museu és una activitat organitzada pel CAE i el Parc de la Séquia (Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Séquia) que compta amb la col·laboració de la Fundació La Xarranca, de la Fundació Althaia i del cicle formatiu d’animació sociocultural i turística de l’Institut Guillem Catà. És una de les activitats incloses en el Programa de lleure i dinamització juvenil de Manresa que organitza el CAE i que compta amb el suport de l’Ajuntament de Manresa i dels Departaments de Drets Socials i de Cultura de la Generalitat de Catalunya. A més a més, també forma part de la programació d’activitats de la Setmana dels Drets dels Infants de Manresa.