Campanya contra el consum de drogues i alcohol al volant
S’habilitaran diversos punts al municipi per fer aquests controls aleatoris.
Campanya contra el consum de drogues i alcohol al volant. Foto: AJC

CARDONA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/11/2023 15:35
La Policia Local de Cardona, en col·laboració amb el Servei Català de Trànsit, activa durant les properes setmanes una nova campanya de control que se centrarà en la vigilància dels conductors per a evitar el consum d'alcohol i drogues al volant. Segons les darreres dades publicades del Servei Català de Trànsit, quatre de cada deu conductors o vianants morts en accidents de trànsit el 2022 a Catalunya havien consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs poc abans dels sinistres. És la conclusió que s’extreu després de les anàlisis que ha fet l’Institut de Medicina Legal de Catalunya (IMLC) a 218 víctimes mortals en accidents el 2022, tant en vies urbanes com en interurbanes.

El percentatge concret és del 39 % i el Servei Català de Trànsit (SCT) ha desglossat les dades. El 27,1 % dels morts en sinistres l’any passat havien begut alcohol, una xifra semblant al 2021. Això sí, baixa el nombre de conductors morts que havien consumit drogues i psicofàrmacs: del 27,6 % el 2021 al 19,7 % el 2022.

Arxivat a: CARDONA   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]