D'on ve la tradició de portar flors als cementiris el dia dels morts
La tradició de portar flors als morts al cementiri el dia de Tots Sants té profundes arrels en la cultura cristiana i altres tradicions funeràries.
D'on ve la tradició de portar flors als cementiris el dia dels morts.

CULTURA / Eva Remolina / AMIC   
01/11/2023 16:59
Aquest costum se celebra l'1 de novembre i és compartida a molts països, això sí, amb algunes diferències notables. A Catalunya, per exemple, és comú veure ofrenes florals en forma de corones i rams de flors que es col·loquen a les tombes, per a venerar i recordar els éssers estimats que han mort. Els cementiris es converteixen en llocs de reunió per a les famílies, que visiten les tombes dels seus éssers estimats per netejar-les, deixar-hi flors i altres ofrenes, i pregar per les ànimes dels difunts.

Les flors són un element simbòlic important en aquesta tradició. S'utilitzen com a mostra d'estima i respecte cap als difunts. Les flors sovint simbolitzen la fragilitat de la vida humana i la bellesa efímera, recordant-nos que la mort és part del cicle de la vida. A més les flors, serveixen per aportar color i vida als cementiris, transformant-los en llocs més acollidors i serens.

Arxivat a: TOTS SANTS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]