Voluntàries Mediambientals crearà un petit bosc urbà a Sant Joan de Vilatorrada
El col·lectiu ecologista de Sant Joan de Vilatorrada, Voluntàries Mediambientals, amb la col·laboració de l’Ajuntament, ha estat elaborant i redactant un projecte anomenat “Bosquet”.
Voluntàries Mediambientals crearà un petit bosc urbà a Sant Joan de Vilatorrada.

ST. JOAN / Redaccio/ Sergi Vazquez  
25/10/2023 21:47
Els objectius d’aquest projecte són múltiples, per una banda millorar la salut i el benestar de les persones, per l’altra, impulsar la vegetació autòctona als espais urbans i recuperar espècies d’arbres molt escasses a la Catalunya Central, com ara són l’alzina surera, el freixe de flor, l’om trèmol i el garrofer. El projecte preveu incloure un total de setze espècies d’arbres autòctons, principalment roures i alzines carrasques, així com les espècies que sovint les acompanyen com, per exemple, els aurons i les serveres.

Per aconseguir aquests arbres, les Voluntàries Mediambientals organitzaran dues sortides de recollides de llavors. La primera està prevista per al dia 29 d’octubre. La sortida es farà des de plaça Llobet fins arribar a l’entorn boscós manresà del Suanya i el Gorg Blau. La segona sortida serà el dia 12 de novembre, aquesta vegada es sortirà de Cal Gallifa, es passarà pel bosc del Torrent Fondo i s’arribarà fins als voltants de Joncadella. Aquestes dues sortides, a més de servir per a recollir llavors del nostre entorn proper, també serviran per aprendre algunes curiositats dels arbres que anem trobant i per aprendre a identificar-los.

Un cop recollides les llavors, les Voluntàries faran un viver casolà on es cultivaran, durant un any, els plançons de les diferents espècies. A partir d’aquest moment l’arbret ja podrà ser plantar, fet que tindrà lloc la tardor de l’any 2024. Amb aquest projecte també es pretén implicar la ciutadania de Sant Joan de Vilatorrada. Aquesta implicació serà especialment important en el moment de la creació del “bosquet” així com a l’hora de tenir-ne cura.

Arxivat a: SANT JOAN   BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Fira Mediterrània impulsa 19 projectes a l’Obrador 2026
L'Ajuntament de Manresa denomina set nous espais de la ciutat amb noms de dones científiques
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]