Comença la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19 a les residències de la Regió Sanitària Catalunya Central
Pretén arribar al 75% de les persones institucionalitzades i es preveu vacunar prop de 4.000 usuaris i usuàries de residències i prop de 1.500 professionals que hi treballen.
S'ha iniciat també la vacunació a domicili en aquesta primera fase.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/ Sergi Vázquez  
01/10/2023 10:50
Aquesta setmana s'ha donat el tret de sortida a la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19 a les residències de la gent gran de la Regió Sanitària Catalunya Central. La Residència Gent Gran l'Atzavara de Sant Joan de Vilatorrada ha estat una de les primeres a rebre l'equip d'atenció primària. Amb aquesta campanya, que arribarà de manera progressiva a les 65 residències del territori, es vol protegir i immunitzar els residents i professionals davant els virus respiratoris, que incrementen la circulació en els mesos de tardor i hivern.

En total es preveu vacunar gairebé 4.000 persones que viuen en residències de la Catalunya Central i gairebé 1.500 professionals que hi treballen, que ja han manifestat també la seva voluntat de rebre la doble vacuna, xifra que pot augmentar amb la campanya en marxa. Entre usuaris i professionals, prop de 1.600 pertanyen a Osona, 2.500 al Bages i Moianès, 200 són del Solsonès i 1.200 del Berguedà. En aquesta primera fase, també es vacunaran les persones que reben atenció domiciliària i altres persones institucionalitzades.

"Sabem de la importància de protegir les persones més vulnerables i per això comencem per les residències, per les persones que viuen institucionalitzades i per les persones del programa d'atenció domiciliària. Esperem que aquesta campanya sigui bona i arribem a superar el 75% de vacunació en aquests col·lectius de risc", explica la gerent de la Regió Sanitària Catalunya Central, Alba Oms. Per això, els equips d'atenció primària es desplacen a les residències de persones grans o altres institucions per posar les dues vacunes.

Més endavant, a partir de la segona quinzena d'octubre, s'ampliarà la vacunació conjunta contra la grip i la COVID-19 a les persones de 60 anys i més i, per primera vegada, s'introdueix la vacunació sistemàtica antigripal per a tots els infants d'entre 6 i 59 mesos d'edat i per a les persones fumadores.

En aquesta segona fase, per a aquesta població de persones de 60 anys i més i per a infants de 6 mesos a 5 anys, les vacunes s'administren principalment als centres d'atenció primària (CAP), sempre amb cita prèvia. També s'habilitaran alguns punts de vacunació poblacional. En concret a la Catalunya Central n'hi haurà dos:

CAP Bages
Amb cita: els dimecres de 16 a 17h
Sense cita: els dimecres de 17 a 18h

CAP Osona
Amb cita: els dimecres d'11:30 a 12:30h
Sense cita: els dimecres de 12:30 a 13:30h

La cita s'ha de sol·licitar a través de La Meva Salut, preferentment, a l'apartat de 'Cites', clicant a 'Cites i consultes d'atenció primària' i triant l'opció 'Vacunació'. També es pot demanar al web de programació https://citasalut.gencat.cat/ o bé directament al CAP. La citació per a la vacunació als punts poblacionals serà pels mateixos canals i també disposaran d'uns horaris sense cita que es podran consultar a la web https://canalsalut.gencat.cat/ A l'hora de demanar cita, es podrà triar entre el CAP de referència o els punts de vacunació. Amb la situació epidemiològica actual i la immunitat adquirida per població, no està prevista una vacunació universal de la COVID-19.

Arxivat a: VACUNACIÓ   SALUT 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]