L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar treballa amb el Departament d’Educació per planificar conjuntament la construcció del nou institut
El consistori també trasllada a Educació la necessitat d’afrontar les millores pendents a l’escola Jaume Balmes.
Imatge de la reunió als Serveis Territorials d’Educació.

BAGES / Redacció  
05/08/2023 11:44
L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar treballa amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per planificar conjuntament la construcció del nou institut al municipi. L’equipament, que es troba en una situació provisional de mòduls prefabricats des de fa 14 anys, és una de les prioritats de l’actual equip de Govern i ha estat un dels punts tractats en el marc de la reunió mantinguda amb la Direcció dels Serveis Territorials del Departament d’Educació.


Terreny preparat
És per això que el consistori es compromet a vetllar que el futur terreny que aculli l’Institut Bages Sud estigui totalment preparat i tingui tots els serveis a peu de parcel·la: llum, aigua, clavegueram, telèfon, etc. Aquests són  requisits indispensables perquè el Departament d’Educació l’accepti i el consideri apte per a la construcció de l’edifici. Sense aquests requeriments no es poden iniciar ni la redacció del projecte ni les obres de construcció.

L’Ajuntament vol donar un missatge de tranquil·litat als veïns i veïnes de Castellbell i el Vilar en el sentit que el futur institut es quedarà al municipi i serà una realitat. També recorda que la situació de provisionalitat dilatada en el temps no és acceptable.


Ampliació dels mòduls
En paral·lel, el Departament d’Educació ha iniciat l’ampliació del nombre de mòduls de l’institut actual per adequar els espais a les necessitats del centre, degut a l’increment del nombre d’alumnes que s’ha produït els darrers cursos. Aquesta ampliació es preveu que estigui finalitzada a l’inici del proper curs escolar, el 6 de setembre.

 
Millores a l’escola
En el marc de la trobada, l’Ajuntament també ha traslladat al Departament d’Educació la necessitat de fer actuacions de millora i manteniment a l’Escola Jaume Balmes: substituir la tanca perimetral, instal·lar un ascensor, la insonorització del menjador i la millora dels accessos a les aules d’educació infantil, entre d’altres. Durant els pròxims mesos s’establiran les fórmules per fer possible aquestes actuacions.

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Al Centre d'Esports Manresa se li escapen els tres punts en el partit dels 120 anys
El CN Manresa suma un triomf clau a Portugalete i es consolida a la zona alta
Unes quaranta persones participen en la tertúlia del Club de Lectura
La relació entre esport i lesions vertebrals, tema de la XVII Reunió de Columna
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]