La depuradora de Sallent amb un sistema fotovoltaic de 150 panells
S’instal·la un sistema de plaques fotovoltaiques a l’Estació Depuradora d'Aigües Residuals (EDAR) que dona servei a Sallent i Artés i que gestiona l’Ajuntament de Sallent.
La depuradora de Sallent. Foto: AJS

SALLENT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/07/2023 13:57
Aquesta actuació ha estat promoguda en el marc de les actuacions que el consistori duu a terme per fomentar l’ús d’energies renovables al municipi, com és el cas de l’Escola Torres Amat o la substitució de l’enllumenat públic. D’aquesta manera, s’espera que un alt percentatge del consum elèctric d’aquesta depuradora provingui de les plaques fotovoltaiques. Aquesta central solar compta amb un total de 150 panells que generen una potència de 69 kWp i que estan ubicats sobre la coberta, en nova pèrgola, i sobre terreny.

Es preveu que la producció que genera sigui de 90.339 kWh l'any, equivalent al consum d’uns 35 habitatges, i que s’estima que suposi un estalvi d’emissions de CO2 de 22.572 kg per any. Aquesta instal·lació, que va finalitzar el juny de 2023, ha estat subvencionada per l’Agència Catalana de l’Aigua amb un pressupost de 95.333 euros.

Arxivat a: DEPURADORA   SALLENT   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]