Manresa penja la bandera irisada al balcó de l'Ajuntament i estrena mural reivindicatiu
Els colors de l’arc de Sant Martí també arribaran als bancs de la plaça Icària en el marc d’una activitat organitzada pel consistori a través de Manresa Jove.
Manresa penja la bandera irisada al balcó de l'Ajuntament i estrena mural reivindicatiu. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
28/06/2023 15:20
La celebració  del Dia Internacional de l’Orgull i de l’Alliberament LGTBI+ arriba a Manresa amb activitats que visibilitzaran els colors de l’arc de Sant Martí per la ciutat. La jornada ha començat amb la penjada de la bandera irisada al balcó de l’Ajuntament i, a la tarda, qui ho desitgi podrà participar en la pintada dels bancs de la plaça Icària. També es podrà visitar el mural reivindicatiu pintat a l’exterior de l’Oficina Jove del Bages.

Les activitats per celebrar el dia de l’Orgull van començar la setmana passada amb l’activitat “Orgull de ser com som!” que va consistir a pintar de forma col·laborativa una paret exterior de l’Oficina Jove del Bages. L’artista @Atena va ser l’encarregada del dibuix, mentre que un grup de joves, de pintar-lo. Avui, de 18 a 20 h, els colors arribaran als bancs de la plaça Icària en una activitat organitzada per l’Ajuntament de Manresa a través de Manresa Jove. Les persones que ho desitgin hi podran participar adreçant-se al Casal de Joves la Campana. L’activitat és gratuïta i no cal inscriure’s prèviament.

 L’alcalde, Marc Aloy Guàrdia, la regidora de Feminismes i LGTBI, Isabel Sánchez Pulido, i representants dels grups municipals han penjat la bandera irisada al balcó de la casa consistorial, tal com va acordar el Ple del Consistori el 18 de juny de 2020.

Jornada festiva i reivindicativa

El Dia Internacional de l’Orgull i de l’Alliberament LGTBI+ és una jornada festiva i reivindicativa per la igualtat jurídica i social i la tolerància per la diversitat sexual i de gènere. Aquest dia també serveix per recordar els fets del 28 de juny de 1969 a Nova York, quan una batuda de la policia en un bar gai va acabar amb detencions, ferits greus i manifestacions a favor de les persones agredides. Va ser arran d’aquests fets que van néixer organitzacions de defensa dels drets dels col·lectius LGTBI i festes reivindicatives de caràcter festiu a molts indrets del món.

Des de l’octubre de 2014, Catalunya disposa d’una llei per garantir els drets del col·lectiu LGTBI. L’Ajuntament de Manresa compta amb el Servei d'Atenció Integral LGTBI de la ciutat des del 2018 i, des del mes de maig passat, amb el Pla per a la Diversitat afectiva, sexual i de gènere propi de l'Ajuntament de Manresa aprovat per unanimitat en Ple Municipal.

Arxivat a: LGTBI+   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]