Els participants al programa PIT coneixen de prop l’oferta turística de Manresa
Una trentena d’empreses i agents de la comarca adherits al programa han participat a la sortida per la capital del Bages.
Els participants al programa PIT coneixen de prop l’oferta turística de Manresa.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/05/2023 16:50
Una trentena d’empreses i agents adherits al programa Punts d’Informació Turística Bages – Geoparc (PIT) han participat aquesta setmana en una sortida de coneixement del territori que ha tingut com a objectiu donar-los a conèixer l’oferta turística de la ciutat de Manresa. La sortida ha començat a l’Espai Manresa 1522, on se’ls ha donat informació sobre la proposta Manresa Endins i han fet una de les seves activitats a l’estàtua de l’Acollida. Seguidament han passejat pel carrer del Balç i han visitat la basílica de la Seu i el santuari de la Cova, on han fet una nova activitat de Manresa Endins.

Les sortides de coneixement del territori tenen per objectiu donar a conèixer els recursos turístics de la comarca als agents que han d’actuar com a punt d’informació per als visitants. En aquest cas, es volia fer-los veure Manresa amb ulls de turista i donar-los a conèixer les noves activitats i propostes turístiques que ofereix la ciutat, com els room escape, o l’experiència Manresa Endins. Així mateix, també s’ha pogut mostrar els canvis que han fet els darrers anys alguns equipaments turístics, com els mosaics de Rupnik de la Cova, el Frontal Florentí de la Seu o els paviments del carrer del Balç a la vista dels segles XVII i XVIII. A més, tes vol incentivar que les empreses i agents participants al programa puguin establir sinèrgies entre ells i aquest programa sigui un espai de col·laboració.

A la comarca del Bages hi ha més de 70 empreses (allotjaments, restaurants, comerços, biblioteques, equipaments públics, etc.) que compten amb l’acreditació PIT. El programa de Punts d'Informació Turística (PIT) permet que diferents equipaments i serveis vinculats al turisme esdevinguin un espai de suport i informació per als turistes que visiten la comarca, on puguin rebre informació sobre l’oferta turística existent i suport en l’organització de la seva estada. Es tracta d’un programa impulsat i finançat per la Diputació de Barcelona i que al Bages s’executa a través de l’àrea de Turisme del Consell Comarcal.

Les empreses que segueixen aquest programa adquireixen coneixements i eines per poder informar, orientar i acompanyar els turistes que visiten la comarca alhora que el programa els serveix d’espai de comunicació i relació amb les empreses de la comarca del sector turístic. El conseller comarcal de Turisme, Agustí Comas, explica que “l’objectiu és que la comarca pugui disposar del màxim número de Punts d’Informació Turística actius i implicats en el programa, ja que són de gran ajuda per al visitant”. Tots els punts PIT acreditats poden trobar-se a https://bagesturisme.cat/oficines-turisme/.

Arxivat a: BAGES TURISME 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]