La recollida selectiva als municipis consorciats se situa per sobre de la mitjana catalana
Les dades del 2022 tanquen amb un 38% de selectiva al Bages i part del Moianès, a la qual s’hi haurà d’afegir el que es pugui recuperar de les deixalleries.
La recollida selectiva als municipis consorciats se situa per sobre de la mitjana catalana.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
21/03/2023 07:55
Les dades 2022 de recollida de residus als municipis consorciats (Bages i part del Moianès) indiquen que la recollida selectiva, aquells residus que se separen correctament i es poden reciclar o valoritzar, avança molt lentament i amb grans diferències entre municipis segons el model de recollida que utilitzin. L’any es va tancar amb un 38% de selectiva de mitjana (les dades 2021 a nivell de Catalunya eren del 33%). Però als municipis que tenen sistemes d’alt rendiment -porta a porta o contenidors tancats-, la selectiva va ser del 71%, mentre que als municipis amb el tradicionals contenidors d’aportació voluntària, arriba només al 29%. Aquestes xifres no inclouen els materials que han estat dipositats a les deixalleries i que es poden reciclar o valoritzar.

De mitjana, els municipis consorciats fan aquesta bossa de residus:
63% resta- són els residus que van a parar al dipòsit controlat i acaben allà la seva vida útil. Es calcula que aproximadament un 75% del que arriba a l’abocador no hauria d’anar-hi.
16% orgànica- va a la planta de compostatge de Bufalvent i es converteix en compost.
6% vidre- es converteix en vidre reciclat.
7% paper- es converteix en paper reciclat.
8% envasos- es recupera per produir nous objectes i materials.

En el cas dels municipis amb sistemes d’alt rendiment, aquestes xifres canvien molt i hi ha molts més materials que es poden recuperar:
29% resta
35% orgànica
10% vidre
10% paper
16% envasos

En números globals, el Consorci va gestionar el 2022 gairebé 90.000 tones de residus dels municipis consorciats.

Dades de les deixalleries
La xarxa de deixalleries del Consorci (que inclou deixalleries fixes i mòbils) va rebre l’any 2022 gairebé 23.000 tones de residus, de les quals un 74% són recollida selectiva, és a dir, materials aprofitables. I van tenir gairebé 205.000 persones usuàries.

Arxivat a: CONSORCI DE RESIDUS   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Festivitat de Tots Sants omple el Cementiri de Manresa
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
Sant Fruitós de Bages adquireix la totalitat de la finca de Can Figueras
Sant Joan aprova inicialment un pressupost de 13 milions d’euros
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]