Santpedor celebrarà aquest diumenge els Tres Tombs
Santpedor acollirà el proper diumenge la festa dels Tres Tombs, amb motiu de Sant Antoni. Els carrers del poble tornaran a ser l’escenari de la desfilada de carruatges tradicionals, que reuneix aficionats als cavalls i als carruatges de tota la comarca.
Santpedor celebrarà aquest diumenge els Tres Tombs.

SANTPEDOR / Redacció/Sergi Vàzquez   
24/02/2023 17:04
La festa de Sant Antoni, organitzada per l’associació Equiset i amb la col·laboració de l’Ajuntament, començarà a les 9 del matí amb un esmorzar popular a la plaça del Sindicat previ a la concentració de cavalls i carruatges. A les 11.45 hi haurà repic de campanes per part de les campaneres de Santpedor i a les 12.15 començarà la cercavila, amenitzada pels Batuk d’Or i Tabarreta, i que transcorrerà pel carrer del Vall, la plaça de l’Església, la plaça de la Font, el carrer Passeig i la Muralla de Manresa. A la tarda Cal Llovet acollirà un concert amb el Duet Andreus.

Històricament la festa es fa amb motiu de la diada de sant Antoni Abat, a qui la tradició atorga el patronatge dels animals útils per a les feines del camp. També és el patró dels gremis de traginers; per això, en honor seu, es fan a tot el país els tradicionals Tres Tombs, en què el sant beneeix les cavalleries i presideix les cavalcades.

Arxivat a: TRES TOMBS   SANTPEDOR   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]