Exposició "L'escola, llum de llibertat!"
L'exposició "L'escola, llum de llibertat!", dedicada a la reforma de l'ensenyament a la Segona República i repartida entre 17 museus locals, es pot veure al Museu de Manresa.
Grup Escolar Renaixença, 1934.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
21/02/2023 14:45
La mostra revisa el desplegament de l'ambiciós pla d'ensenyament de la República, considerat un dels més progressistes i innovadors de l'època, que tenia per objectiu la creació d'una escola pública, unificada, laica, obligatòria, mixta i fonamentada en els valors de la solidaritat.

A Manresa l'exposició està dedicada a dos centres neuràlgics de la vida escolar manresana: d'una banda, al col·legi de Sant Ignasi que agrupava una escola de primera ensenyança i l'Escola d'Arts i Oficis adreçada a les classes treballadores; i per altra, al Grup Escolar Renaixença amb el seu innovador edifici, on es va posar en pràctica la nova metodologia pedagògica.

Mostra en xarxa

El mòdul de l'exposició al Museu de Manresa es podrà visitar del 21 de febrer al 31 d'agost, i està complementat amb una versió virtual de la mostra que reuneix tota la documentació recollida.  "L'escola, llum de llibertat!" està organitzada per l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Museu d'Història de Cerdanyola i el Programa de Memòria Democràtica de la Diputació, i es desplegarà fins al mes de desembre en 17 museus de la Xarxa de Museus Locals de la corporació.

Arxivat a: L'ESCOLA LLUM DE LLIBERTAT   DIBA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]