Però durant el procés de superació de la malaltia, va començar a fer cançons sense buscar-ho. Unes cançons que han nascut de la pròpia necessitat íntima de posar ordre a les emocions que la colpejaven i que li van servir per ancorar-se i agafar forces per superar el gran repte que la vida li havia posat al davant.
Ara, després de tot aquest procés, ha decidit gravar-les i compartir-les en un disc. Perquè ara, després de tot aquest procés, ha entès que la música forma part d'ella mateixa i que no hi pot renunciar. SET és un estrip, SET és un punt d'un partit, un joc, SET son set cançons, SET és un disc sincer, de cor i fel, de llums i ombres. Que explora noves sonoritats i que parla de la necessitat universal de superació i també dels petits detalls que esdevenen importants i meravellosos en moments de canvi. Aquest disc no és un drama, perquè en totes les situacions, hi ha més llum de la que pot semblar.
La Marta Rius, és l'autora de totes les cançons i han estat vestides i gravades (a sis mans, tres cors i seixanta dits) amb el Fluren Ferrer i el Guillem Ballaz. Aquest disc s'ha gravat a les cases dels components d'aquest trio, produït pel Fluren Ferrer i mesclat per el Cristian Pallejà a l'estudi de gravació Caballo Grande, de Barcelona. També compta amb les col·laboracions del Guillem Roma (guitarra i veu) a "He après" i el Josep-Maria Ribelles (arpa) a "El nivell del plor". |