Fem Manresa farà un mural participatiu, aquest dimecres, per reivindicar el tren comarcal enfront el soterrament i el canvi d’estació que tant FGC com l’Ajuntament tenen previst dur a terme. La pintada, que comptarà amb l’artista Txema Rico, serà a partir de les 11h del matí, als murs lliures del carrer Aragó, just al costat de l’estació del Baixador de FGC. L’acte comptarà, també, amb un vermut. Des de la candidatura muncipalista tenen clar que el moment actual demana una política clara de foment del transport públic i col·lectiu, que permeti connectar el màxim de pobles possibles.
En aquest sentit, consideren que recuperar les línies de tren existents, tant direcció Sallent com direcció Súria, seria una oportunitat per afavorir la mobilitat comarcal. Al mateix temps defensen que cal exercir la capitalitat respecte la comarca amb responsabiliat i per això no entenen com des de FGC i Ajuntament s’aposta en destinar al voltant de 40 milions d’euros per fer el soterrament de part de la línia i el canvi d’estació a plaça Espanya. Des de la formació consideren que aquesta no és una inversió prioritària, ja que no propiciarà l’augment de passatgers a la línia mentre la durada del trajecte segueixi sent la mateixa.
Des de l’anunci de la inversió del soterrament i el canvi d’estació a l’abril de 2021, Fem Manresa, juntament amb Fem Poble i assemblees de la CUP de la comarca, han dut a terme diferents actes per reivindicar la necessitat d’apostar pel tren comarcal. Així, el maig de l’any passat, es van presentar 6 mocions en aquest sentit: a Manresa, a Sallent (Fem Poble), i a Santpedor, Navàs i als Consells Comarcals del Solsonès i el Bages (la CUP). Va ser aprovada, tot i que no en el seu redactat original, a Navàs i als consells comarcals. El 30 de juny de 2021 es va fer una xerrada a l’Anònima, el 6 de novembre una caminada fins a Santpedor recorrent el traçat de la línia de tren, i el 5 de maig passat una passejada des de l’estació de Manresa-Alta a Manresa-Baixador. En aquests actes han comptat amb la participació de membres de l’Associació per la Promoció del Transport Públic, entitat que també aposta per invertir en el tren comarcal abans que el soterrament. |