Tres sessions per posar a l’abast de la pagesia les noves tecnologies
En el marc del programa formatiu Bages TTT es tractarà la innovació en l’agricultura extensiva i en la ramaderia i també els reptes i les oportunitats del relleu generacional a pagès.
Tres sessions per posar a l’abast de la pagesia les noves tecnologies.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
01/10/2022 12:59
El Consell Comarcal del Bages programarà aquesta tardor tres sessions per debatre com es poden posar a l’abast de la pagesia del territori les noves tecnologies. En el marc del programa formatiu Bages TTT les jornades gratuïtes es programaran a diferents municipis del Bages en horari de matí (de 10 a 13 hores) durant els mesos d’octubre i novembre.

La situació mundial i el panorama d’emergència climàtica ens porten necessàriament a un tipus d’agricultura que ha de començar a prescindir de fitosanitaris de síntesi química i fertilitzants sintètics. Alhora, la pujada de preus dels combustibles obliguen, encara més, a optimitzar les passades de tractor. Ja fa alguns anys, alguna pagesia d’extensius ha començat a treballar amb maquinària que respon a aquests reptes, permetent una gestió més precisa de les arvenses, la sembra directa i utilitzant arreus que preserven més bé l’estructura del sòl. Tot plegat ajuda a la rendibilitat econòmica de la finca agrària. Aquesta maquinària nova serà el tema de la primera jornada, que es farà el 21 d’octubre a Aguilar de Segarra, sota el nom Maquinària innovadora per a la nova agricultura. Comptarà amb la demostració de diferents màquines i també amb el testimoni del pagès i ramader Pep Bover, que les utilitza a la seva finca.

Segona jornada

La segona jornada es fixarà amb les dificultats del relleu agrari per explorar possibles estratègies per a facilitar-lo. Hi intervindran pagesos que estan a punt de jubilar-se per entendre com estan gestionant la finalització de la seva activitat i com està sent el procés de traspàs a d'altres pagesos o pageses; també hi tindrà veu la jove pagesia que està prenent el relleu i que exposarà quines són les seves dificultats principals i com creuen que es podria facilitar la incorporació a l'activitat pagesa. Tots plegats debatran quin és el seu punt de vista sobre aquest repte del sector primari i quina funció pot fer la nova Xarxa de Relleu Agrari. La sessió serà l’11 de novembre a Castellnou de Bages.

Noves eines per a la ramaderia

La tercera jornada tindrà lloc a Sant Mateu de Bages i estarà destinada a les noves eines eficients per a la ramaderia. I és que avui dia les eines digitals permeten que el ramader o ramadera pugui individualitzar la gestió de cada un dels seus animals per optimitzar el rendiment de la seva granja i dels recursos disponibles. Algunes aplicacions digitals donen dades precises de la producció a cada granja, faciliten el registre de malalties del bestiar i del seguiment de les vacunes. En el cas de la ramaderia extensiva, permeten el seguiment dels animals, conèixer quan un d'ells està malalt i, en definitiva, estalviar temps i diners.

Inscripcions obertes gratuïtes

Les tres jornades són gratuïtes i es faran en horari de 10 a 13h. Les persones interessades poden inscriure's al formulari https://ja.cat/bDKJY

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
L’Associació de Veïns de la Carretera de Santpedor impulsa una campanya
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]