Èxit de les seleccions catalanes al Campionat d’Espanya de Seleccions Autonòmiques d’escacs
Dan Clotet Mas, del Catalonia-Joviat, va ser un dels integrants de la selecció catalana infantil (sub-14).
Dan Clotet Mas, del Catalonia-Joviat, va ser un dels integrants de la selecció catalana infantil (sub-14).

ESPORTS / Redacció/Sergi Vàzquez   
29/06/2022 21:09
El castellgalinenc va fer bona la confiança que va dipositar en ell el seleccionador català i es va imposar en 4 de les 5 partides que va jugar, sent el jugador que més punts va aportar del seu equip. També va destacar un joveníssim Xavier Mompel -qui amb només 11 anys va defensar el primer tauler-, a més de Laura Toquero (3,5 de 5 punts) i Júlia Pinyol (3 de 5 punts) que van mostrar un joc sòlid. El torneig es va disputar a sis rondes a un ritme de 90 minuts amb 30 segons d’increment per jugada. En cada ronda els equips participants havien d’alinear 2 nois i 2 noies.

L’equip infantil sortia primer del rànquing entre les 17 seleccions autonòmiques participants. En el primer enfrontament però, no va poder passar de l’empat amb la feble selecció canària (2-2). Tot seguit es va imposar amb claredat als murcians (3-1) i a la tercera ronda van encaixar una derrota contundent a mans de Navarra (1-3) i aquí van estar a punt d’esvair-se les opcions de podi. El combinat català va saber reaccionar i va encadenar dues victòries enfront de Castella - La Manxa i Andalusia, fet que va propiciar que arribessin a la darrera ronda amb opcions al bronze. L’empat en el darrer enfrontament amb una potent selecció gallega, que fins aleshores no havia cedit cap punt, va donar la tercera plaça als catalans, tot i que es va haver de desfer l’empat amb la selecció asturiana recorrent al segon desempat. La primera posició va ser per Galicia i la segona per Madrid.

D’altra banda la selecció cadet (sub-16) va aconseguir un resultat encara millor, enduent-se l’or amb autoritat. Liderat per Roger Bernadó i ben secundat per Aramí Lobo, el combinat català es va imposar amb claredat a les seleccions asturiana i andalusa i fins es va permetre un cert relaxament a la darrera ronda.

Arxivat a: ESCACS   ESPORTS   JOVIAT 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa farà enderrocar l'edifici del carrer Santa Llúcia 27
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]