L’Ajuntament solsoní fa un gest per l’ELA
El consistori s’il·luminarà avui de color verd per donar visibilitat a la malaltia.
L’Ajuntament solsoní fa un gest per l’ELA. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
22/06/2022 14:50
La Corporació municipal de Solsona s’afegeix a la campanya “Fes un gest per l’ELA” amb motiu del Dia mundial de l’ELA, que es commemora avui, dimarts, 21 de juny. Amb aquesta iniciativa, promoguda per la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls, es vol donar suport i visibilitat a la població afectada per esclerosi lateral amiotròfica, que s’estima en unes 450 persones a Catalunya. Al Solsonès hi ha almenys quatre casos diagnosticats, segons dades del Centre Sanitari.

L’esclerosi lateral amiotròfica és una malaltia del sistema nerviós central caracteritzada per una degeneració progressiva de les neurones motores a l’escorça cerebral, tronc de l’encèfal i medul·la, la qual cosa provoca debilitat i atròfia muscular. Afecta principalment persones d’entre 40 i 70 anys; actualment no té cura, si bé hi ha un tractament farmacològic que n’alenteix el progrés, i l’esperança de vida és d’entre dos i cinc anys de mitjana. L’ELA és la tercera malaltia neurodegenerativa en incidència, després de la demència i el Parkinson.

La Fundació Miquel Valls ofereix suport i atenció especialitzada a les persones afectades d’ELA de tot Catalunya i les seves famílies i lidera projectes per millorar-ne la qualitat de vida. L’Ajuntament de Solsona fa cinc anys que s’afegeix a la campanya d’aquesta fundació amb la fotografia de regidors fent el gest per l’ELA per difondre-la a les xarxes socials. Aquesta imatge es complementarà avui amb la il·luminació de color verd de l’eixida del consistori.

Arxivat a: ELA   SOLSONA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Totes les finals del Play-off d'ascens avui en directe a Esport Central
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]