Pateixes insomni premenstrual o durant la regla? Descobrim com afecta la menstruació a la son
Us l'hem promès en ocasions especials com el Dia Internacional de la Dona i continuem amb el repte de posar llum sobre temes que han estat sovint invisibilitzats, com la menstruació. Què sents tu durant la regla? Quins són els efectes? I centrem-nos en un tema: revelem com afecta la nostra menstruació a la son.
Pateixes insomni premenstrual o durant la regla? Descobrim com afecta la menstruació a la son.

TENDÈNCIES / bellezaactiva.com | @bellezaactiva / AMIC   
19/06/2022 21:52
L'Institut de la Son (amb seu a Madrid) assenyala que els canvis hormonals que les dones experimentem durant la seva vida poden afectar el ritme del son nocturn. I és que les dones dormen més hores i de forma més profunda, però acostumen a patir moltes interrupcions. Durant els dies previs a la menstruació, la qualitat del son pot descendir i en sintonia augmentar la dificultat per a adormir-se. També es registren malsons, desvetllaments nocturns i fins i tot somnolència diürna (que acostuma a desaparèixer amb la menstruació).

Segons un estudi del 2014 de la Fundació Nacional del son dels Estats Units del qual es fa eco Naturcup, un terç de les dones tenen problemes per a dormir quan tenen la regla i un 23% els dies previs. En gairebé la mateixa proporció, el 20% senten son durant el dia. A què es deu? En el final del cicle menstrual baixa la progesterona, una hormona que estimula la sedació i la son.

També podem perdre qualitat de son durant la menstruació, pels factors propis del període com el dolor menstrual o la pèrdua de sang. En conseqüència, es descendeix en sintonia els nivells de ferro, i d'aquí ve que sentim la síndrome de cames inquietes. També afecta la sensibilitat en el pit, o la inflamació, els còlics..., i altres factors generals com l'estat d'ànim, la nostra dieta o l'estil de vida. Els experts indiquen que l'insomni menstrual està més present en dones que pateixen un període més irregular.

Cinc claus per a agafar el son

- Una dieta equilibrada, sense molta sal. És fonamental distribuir les calories durant diversos menjars per a evitar la pesadesa a la nit i garantir una energia constant durant la jornada. També és important reduir el consum de sal, que augmenta la retenció de líquids.
- Molta aigua, menys sucres i begudes estimulants. Els sucs i refrescos contenen més sucres i són menys saludables que l'aigua. I no és cap secret, però per a dormir bé millor evita la cafeïna a últimes hores del dia.
- Aposta per l'exercici. 30 minuts al dia t'aportaran tota l'energia, alhora que afavorirà la son i el descans. Caminar serà suficient per a alliberar la tensió, sense necessitat de realitzar exercicis de gran intensitat.
- Configura una rutina de somni. Anar-se'n a dormir cada dia a la mateixa hora afavorirà la conciliació del somni.
- Crea un ambient relaxant. Alleujar les tensions de la jornada amb un bany relaxant és molt bona idea per a disposar el cos de la tranquil·litat necessària per a dormir, prendre una infusió també ho és. I en el repte de crear aquest ambient pots realitzar exercicis especialment dissenyats per a això, com el ioga.

Arxivat a: INSOMNI PREMENSTRUAL  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Torna la calor de ple estiu a la Catalunya Central
Aigües de Manresa inicia obres per millorar la xarxa d'aigua i clavegueram de Manresa
Instal·lació de tres càmeres de vigilància forestal
El concert ‘Pla de Lluna al Camí Ignasià’ torna la nit del 13 de juliol
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]