Educació 360 fa una crida a passar del consens a l'acció per impulsar l'educació
La jornada anual de l'Aliança Educació 360 ha reunit experiències de tot el territori per compartir aprenentatges i posar en valor el lideratge municipal per garantir oportunitats educatives als infants i joves.
Educació 360 fa una crida a passar del consens a l'acció per impulsar l'educació.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/05/2022 14:54
La pandèmia de la Covid-19 i les conseqüències posteriors ha exposat inequitats sistèmiques i ha eixamplat desigualtats existents, també educatives. Un augment de les desigualtats socials, de noves formes d'aïllament social, pobresa i exclusió que representa desafiaments importants per a molts territoris.

Davant aquests reptes comunitaris, respostes comunitàries. Les escoles soles no poden i no han de fer front soles als reptes actuals, i per això les comunitats com a espais d'aprenentatge, d'oportunitats i de suport a les necessitats de joves, famílies i educadors són una solució emergent a molts desafiaments actuals. Un ecosistema educatiu robust i connectat ens fa més forts i resilients contra les desigualtats educatives, i per això ens calen més estructures, iniciatives i recursos per garantir la connexió d'agents comunitaris i d'entorns d'aprenentatge a tots els municipis.

En un moment crític com l'actual, és especialment important invertir en programes que ampliïn el dret a l'educació i eviti que les desigualtats educatives augmentin. Garantir l'educació més enllà de l'escola a tots els infants i joves, sigui quina sigui la situació socioeconòmica de les seves famílies, requereix de la complicitat i compromís de tots els actors educatius del territori. 

Enguany, la Jornada anual de l'Aliança Educació 360 ha ressaltat el potencial transformador que tenen les iniciatives d'educació a temps complet. L'acte final ha comptat amb la presentació de 12 experiències 360 de diferent temàtica i liderades per agents diversos de tot el territori, i amb el testimoni del cas portuguès amb Pedro Abrantes, investigador de la Universitat de Lisboa i membre del gabinet del Ministre d'Educació del Govern Portuguès del 2016 al 2020, i Antonio Correia Pinto, regidor d'Educació de l'Ajuntament de Matosinhos. 

La jornada L'impuls transformador de l'Educació a temps complet representa la cloenda a la #Primavera360, que ha aglutinat un centenar d'activitats a més d'una trentena de pobles, barris i ciutats de Catalunya. La iniciativa descentralitzada ha evidenciat que ja són moltíssimes les experiències compromeses amb una educació equitativa que ampliï les oportunitats educatives més enllà de l'escola per a tots els infants i adolescents.

Arxivat a: EDUCACIO 360 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mostra final del projecte Bots pel Canvi tindrà lloc el pròxim 9 de juliol a la plaça Sant Domènec
Exposició "Camins d'aigua", de l'artista Yolanda Urango
El consistori cardoní atorga un ajut de 7.000 euros a la UBIC
La campanya Impensables difon nou material al Solsonès
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]