El Geoparc Mundial Unesco presenta una maleta de material pedagògic
El material s’ha editat amb la col·laboració del Patronat de la Muntanya de Montserrat i està disponible en préstec al Camp d’Aprenentatge del Bages per a tots els centres que ho sol·licitin.
El Geoparc Mundial Unesco presenta una maleta de material pedagògic.

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/03/2022 16:17
Per què el territori ha rebut el reconeixement de Geoparc Mundial de la Unesco? Quins criters ha de complir un geoparc per ser-ho? Aquestes són algunes de les preguntes que llança la Maleta del Geoparc als alumnes de secundària. La Maleta és un nou material didàctic que està a disposició de tots els centres educatius al Camp d’Aprenentatge del Bages i que s’ha presentat a docents i tècnics, en el marc de les jornades de medi ambient i sostenibilitat. La rebuda ha estat molt positiva, amb un centre que iniciarà les activitats de manera imminent i un altre que està en llista d’espera. L’edició del material, coordinada des del Geoparc de la Catalunya Central, ha estat possible gràcies a la col·laboració del Patronat de la Muntanya de Montserrat.

La Maleta del Geoparc conté un seguit de recursos didàctics elaborats per difondre el Geoparc Mundial de la Unesco de la Catalunya Central i potenciar l’estima pel territori a través del treball dels exemples patrimonials singulars que posen en context una història global. La maleta proposa a l’alumnat investigar per què el territori ha rebut el reconeixement de Geoparc Mundial de la Unesco. Ho fa a través de 6 activitats guiades pel docent i 6 recerques protagonitzades per l’alumnat.

Entre els recursos didàctics que inclou la maleta hi ha fotografies de fòssils, roques i minerals, jocs de cartes, mostres de roques, mapes, etc. Tots aquests elements tenen com a referència el territori del Geoparc de la Catalunya Central, amb presència dels indrets visitables del Geoparc i les localitats dels diferents elements del patrimoni geològic i miner.

La proposta serveix per introduir a l’aula l’estudi de les ciències de la Terra, tractant conceptes com la tectònica de plaques, els agents geològics o les relacions i interaccions entre els subsistemes de la Terra. També planteja el treball sobre el canvi climàtic i quines afectacions ha tingut en el passat geològic del Geoparc i quines pot tenir en el futur, i promou el pensament crític al voltant dels recursos naturals i de la sostenibilitat. Les primeres aplicacions de la Maleta del Geoparc serviran per validar les propostes i introduir millores en els materials dissenyats.

Arxivat a: GEOPARC   CATALUNYA CENTRAL 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]