Tornen les Jornades Lacetània, que enguany s’obren al públic
Es faran entre el 4 i el 8 d’abril i estan dedicades a l’emergència climàtica.
Tornen les Jornades Lacetània, que enguany s’obren al públic.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
30/03/2022 12:34
L’institut Lacetània ja té a punt una nova edició, la 36a, de les Jornades Lacetània, que enguany es faran entre el 4 i el 8 d’abril amb la novetat que algunes de les activitats estaran obertes al públic en general. D’aquesta manera, el centre s’obre a la ciutat i ofereix la possibilitat que tothom qui ho vulgui pugui participar del debat i la reflexió a l’entorn del tema central d’aquest any: l’emergència climàtica. Les jornades s’obriran el dia 4 d’abril a les 7 de la tarda amb una conferència conjunta dels meteoròlegs de TV3 Gemma Puig i Enric Agud, titulada “De canvi climàtic a emergència climàtica: és hora d’actuar”. La xerrada es farà a la Sala 2000 de l’institut Lacetània i estarà oberta al públic, prèvia inscripció al web www.inslacetania.cat.

Les altres activitats obertes al públic seran una xerrada telemàtica sobre la crisi energètica a càrrec d’Antoni Turiel, físic a l’Institut de Ciències del Mar; una conferència sobre la defensa del patrimoni natural a Catalunya a càrrec d’Alonso Pallí, de la Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural; una xerrada sobre la indústria circular al Bages i nous models d’empreses, a càrrec de Montserrat Ambrós, gerent del polígon de Bufalvent, Josep Rosell, consultor, i Àngel Vilarasau, degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa; i una ponència sobre els efectes del canvi climàtic en els oceans, a càrrec d’Eva Calvo, investigaora a l’Institut de Ciències del Mar. Per poder participar en aquestes activitats cal inscriure’s al web de l’institut.

Les propostes per als alumnes

Les jornades preveuen per a tot l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius del centre un programa de més de cinquanta activitats entre xerrades, tallers, sortides i cinefòrums. L’objectiu de les Jornades Lacetània és apropar als alumnes el coneixement i les experiències d’experts tant del món científic i acadèmic com del món de l’empresa. Durant una setmana, l’alumnat té accés a professionals de primera línia i pot aprendre i experimentar d’una manera més vivencial.

Entre les propostes del programa d’enguany destaquen els tallers sobre un nou model de consum més sostenible, a càrrec de Supercoop Manresa, o sobre el vehicle DYN-05 a càrrec de l’equip Dynamics de l’UPC Manresa, les sortides a les empreses KTM de Terrassa, IVECO de Manresa o TRS Motorcycles de Santpedor, o xerrades sobre la conservació de la natura al Bages o sobre el projecte Amazcat, la versió catalana del gegant de la venda online Amazon.

Les activitats obertes al públic

El programa d’activitats obertes al públic és el següent:

Dilluns 4 d’abril, a les 19 h, a la Sala 2000
Xerrada inaugural: “De canvi climàtic a emergència climàtica: és hora d’actuar”. A càrrec de Gemma Puig i Enric Agud, meteoròlegs de TV3

Dimarts 5 d’abril, a les 15.30 h, telemàtica
Xerrada: “Crisi energètica”. A càrrec d’Antoni Turiel, investigador de l’ICM-CSIC

Dimecres 6 d’abril, a les 11.30, a la Sala 2000
Xerrada: “La defensa del patrimoni natural a Catalunya”. A càrrec d’Alonso Pallí, de la Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural

Dimecres 6 d’abril, a les 18 h, a la Sala 2000
Xerrada: “Indústria circular i nous models d’empreses”. A càrrec de Montse Ambrós, gerent del polígon de Bufalvent, i Josep Rosell, consultor
Xerrada: “Quin model d’empresa volem per al futur”. A càrrec d’Àngel Vilarasau, degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa

Divendres 8 d’abril, a les 11.30, a la Sala 2000
Xerrada: “Els efectes del canvi climàtic en els oceans”. A càrrec d’Eva Calvo, de l’Institut de Ciències del Mar-CSIC

Arxivat a: LACETÀNIA   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]