L'acció ha vingut acompanyada d'un comunicat on s'explica que el jovent sovint no té cap més alternativa que utilitzar el cotxe per anar a treballar, estudiar o comprar al nucli urbà més proper a causa de la manca d'un transport públic que arribi a tot el territori de manera freqüent i amb un cost assumible. Arran ha denunciat que l'augment dels preus és inassumible per moltes joves, ja que les feines que tenen són precàries i poc estables. A més, ha posat de manifest que no és només el gas-oil, sinó que també han de fer front a altres despeses que van en augment com la llum, el gas o els aliments.
El sabotatge a Cepsa no ha estat casual, i és que la companyia va guanyar més de 500M€ en l'últim any. A més, no es tracta només d'una distribuïdora sinó que la petroliera també es troba present en l'explotació i refinament de petroli i gas. Això, segons Arran, fa que puguin tenir veu a l'hora de decidir els preus del mercat i que acabin sent responsables d'aquests. En el comunicat, l'organització també ha culpat al govern espanyol d'utilitzar la guerra d'Ucraïna com a justificació de la pujada de preus quan aquests ja mostraven una tendència a l'alça des de feia mesos.
També han criticat mesures com la d'abaixar impostos a les gasolineres, ja que consideren que no ajuda a fixar preus sinó que bonifica a les grans empreses que continuen enriquint-se amb el negoci del petroli, tractant-les com un simple intermediari que ni guanya ni perd.
L'acció ha tingut lloc aquesta nit en la gasolinera Cepsa que es troba a l'altura de Sant Vicenç de Castellet, al Bages, i està emmarcada dins "Ho volem Tot", una campanya política d'Arran que busca denunciar l'empitjorament de la salut mental del jovent i el malestar que pateixen en el context actual, marcat per la crisi, la precarització de la feina, el preu dels lloguers i l'augment del cost dels subministraments bàsics. |