Aquesta setmana la ciutadania de Solsona que vulgui ajudar la població ucraïnesa amb material i aliments pot fer-ho cenyint-se a una llista que s’ha actualitzat. Tot el que es reculli continuarà fent-se arribar al punt centralitzat a Guissona. Tot i això, seguint les recomanacions del Govern de la Generalitat i de la majoria d’organitzacions internacionals, es considera preferible canalitzar l’ajut mitjançant aportacions econòmiques a les entitats que treballen sobre el terreny. Paral·lelament, la ciutat s’està organitzant per articular el suport als refugiats que puguin arribar.
Fins divendres, qui vulgui continuar fent aportacions materials per solidaritzar-se amb la població ucraïnesa, pot fer-ho els matins de dos quarts de nou a dos quarts de tres a l’OAC municipal i a les tardes de quatre a vuit del vespre a la Biblioteca Carles Morató. Què es recull per transportar fins a Ucraïna:
Aliments (ni pasta, ni arròs, ni lleguns): Llaunes de conserves (sense vidre)
Galetes tipus Maria
Sopes instantànies
Barretes energètiques
Fruits secs
Llet condensada i llet en pols
Menjar per a nadó (sense vidre)
Cafè, te i cacau
Productes d’higiene:Sabó
Xampú
Tovalloletes humides
Bolquers
Productes sanitaris:Povidona iodada (Betadine o similar)
Alcohol
Aigua oxigenada
Benes
Guants
Crema per a cremades
Altres:Sacs de dormir
Mantes
Lots
Piles
Tot el material recollit des de principi de mes s’ha transportat a Guissona per mitjà de membres de la comunitat ucraïnesa de Solsona i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Llorenç de Morunys, que també participa activament en la campanya.
De totes maneres, es recomana ajudar la població afectada per la guerra a través d’organitzacions amb base a Catalunya, com Creu Roja, ACNUR o Unicef, entre d’altres. Des de la Generalitat s’ha fet una llista amb una dotzena d’opcions:
http://cooperaciocatalana.gencat.cat/ca/que-fem/accio-humanitaria/ucraina/Quatre noves famíliesD’altra banda, el consistori solsoní ha elaborat un pla de treball amb els Serveis Socials per gestionar l’acollida de famílies ucraïneses a la ciutat. Fins avui han arribat quatre famílies, entre les quals hi ha tres infants i sis adults. Tots s’han empadronat a Solsona i els menors s’han escolaritzat. L’Ajuntament ha convocat aquesta setmana agents socials, tècnics i representant dels grups municipals per constituir una taula local per l’acollida de persones refugiades.