El Síndic de Greuges ha atès 29 persones en la seva visita telemàtica a Manresa
De les 29 atencions realitzades, 16 van ser queixes i 13 consultes, totes fetes per persones residents a Manresa i versaven sobre temes relacionats amb consums (electricitat i gas), serveis socials, salut i temes tributaris.
El Síndic de Greuges ha atès 29 persones en la seva visita telemàtica a Manresa.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
26/02/2022 13:22
L’equip del Síndic de Greuges de Catalunya va rebre un total de 29 trucades en el seu desplaçament telemàtic a Manresa fet dimarts 22 de febrer. Les persones ateses per l’equip del Síndic per trucada o videotrucada van presentar 16  queixes i van fer 13 consultes.

Les problemàtiques plantejades van estar, entre altres, temes relacionats amb consum (electricitat i gas) serveis socials, educació, salut, tributari, etc. Quatre de les setze queixes presentades anaven adreçades a l'Ajuntament de Manresa. La darrera visita que havia fet l’equip del Síndic a Manresa, el 20 de desembre passat,  va ser híbrida (presencial-telemàtica-telefònica) i que es van atendre un total de 4 persones, amb  3 queixes i 1 consulta.

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.

També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc. Aquestes atencions a la ciutadania s’emmarquen dins el conveni singularitzat signat entre l’Ajuntament de Manresa i el Síndic de Greuges, que va ser prorrogat a finals de 2021 per quatre anys més, i a través del qual aquesta institució es compromet a fer quatre visites anuals per atendre els manresans i manresanes, fer un informe i una visita anual al Ple municipal. 

Arxivat a: SINDIC DE GREUGES   MANRESA  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]