La Meva Salut multiplica per 5,8 el nombre d'usuaris en els dos anys de pandèmia
Dels més de 60 mil usuaris de la plataforma de salut registrats a les comarques de la RSCC al desembre de 2019, s'ha passat a més de 350 mil usuaris al desembre de 2021.
La meva salut. Foto: ICS

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
12/02/2022 14:22
La pandèmia de la COVID-19 ha portat noves maneres d'interactuar i l'àmbit sanitari no n'ha sigut una excepció. L'espai digital de La Meva Salut (LMS), a través del qual la ciutadania pot relacionar-se de manera no presencial amb el Sistema de Salut, ha experimentat un important augment en el nombre de nous usuaris registrats a la RSCC durant el 2020 i el 2021 en comparació amb els dels anys anteriors. Al desembre del 2019 hi havia un total de 60.553 persones registrades a LMS. Aquesta xifra es va disparar arran de la pandèmia i entre 2020 i 2021 el nombre d'usuaris va multiplicar-se per 5,8  per arribar a la xifra final de 352.967 persones registrades a la plataforma,  al desembre de 2021.

 En total, a la RSCC hi ha un 65,82% de la població assegurada, que està  acreditada a LMS, la tercera regió de Catalunya, amb més percentatge, després de Tarragona amb un 66,35% i de Barcelona amb un 71,28%. El creixement d'aquesta plataforma digital s'explica per diferents motius. Per un costat "al 2019 ja es van fer campanyes per donar a conèixer la plataforma i en el moment de l'inici de la pandèmia es fa evident l'oportunitat que suposa disposar d'un accés directe amb els professionals de l'equip d'Atenció Primària", explica la responsable d'Atenció a la Ciutadania, Rosa Aguilera. Però Aguilera assegura que en el darrer any també hi ha hagut altres factors que han fet créixer el nombre d'usuaris: "S'ha fet un esforç des del Servei Català de la Salut per impulsar LMS amb noves funcionalitats com per exemple la possibilitat d'obtenir el certificat digital europeu de vacunació, visualitzar els resultats de proves diagnòstiques (PCR i TAR), la programació de cites per motius o la tramitació de la baixa laboral". També, s'ha simplificat el procediment per donar-se d'alta mitjançant un formulari telemàtic, abans era de forma presencial al CAP,.

Els serveis de La Meva Salut

LMS és l'espai personal de salut digital que facilita als seus usuaris la gestió de la seva informació mèdica i la comunicació directa amb el seu equip d'Atenció Primària. Així doncs, permet la consulta d'informes i diagnòstics clínics, l'obtenció de resultats de proves i l'accés al Pla de medicació vigent, el qual genera una recepta electrònica per anar directament a la farmàcia. Una funcionalitat clau de LMS és l'eConsulta, la qual permet fer consultes als professionals sanitaris referents, recentment s'ha afegit també la possibilitat de contactar amb els professionals administratius, fer tràmits i enviar documents, o la programació per motius, que ofereix la possibilitat de demanar visita a partir de reservar hora amb  cita prèvia (amb la possibilitat de reprogramar-la o cancel·lar-la)  creant accessos ràpids a certes consultes recurrents com, entre d'altres, la renovacions de plans de medicació, la sol·licitud de baixes laborals, fer seguiment de problemes de salut crònics o cites amb la llevadora.

L'accés a LMS és per a tothom amb la targeta sanitària i s'hi pot arribar des del web lamevasalut.gencat.cat o descarregant-se l'app, tant en iOS com Android. Per a donar-se d'alta com a usuari, només s'ha d'omplir un formulari online i des d'aleshores ja es podrà accedir amb la contrasenya personal que s'hagi utilitzat. A més, si s'accedeix des d'un ordinador, també es facilita l'opció d'identificar-se amb un certificat digital. Pel que fa als accessos de menors de 18 anys, aquests queden delegats als pares, mares o tutors amb responsabilitat legat. No obstant, dels 16 als 18 anys caldrà comptar amb l'autorització per accedir a l'espai personal del menor, donat que la majoria d'edat sanitària comença als 16 anys.

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]