En ambdues visites als campus de Manresa i Diagonal-Besòs de la UPC, la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Gemma Geis, acompanyada per la directora general d’Universitats, Victòria Girona, s’ha reunit amb el rector Daniel Crespo i altres representants de l’equip de direcció de la Universitat. Al Campus de Manresa, també hi han estat presents membres de l’equip de direcció de l’Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM), encapçalat pel director Pere Palà; l’alcalde de Manresa, Marc Aloy; el regidor d’Ensenyament i Universitats, Josep Gili; la presidenta de la Cambra de Manresa, Sílvia Gratacós; el conseller delegat d’Oliva-Torras Grup, Ramon Mandaña i el president de Denso Barcelona, Josep Macià.
En el decurs de la visita, hi ha hagut una trobada amb les associacions d’estudiants Dynamics UPC Manresa i Synergy Racing Team, que han mostrat els vehicles amb que competeixen a la Formula Student i la MotoStudent. També s’ha visitat el Laboratori de Processament de Minerals i Residus del Grup de Recerca en Mineria Sostenible (GREMS), on s’ha explicat la història del centre i els principals trets de la seva oferta formativa; el Laboratori d’Automoció, on s’ha mostrat l’activitat de recerca i transferència de tecnologia que es realitza des del centre Tecnio de recerca Smart Sustainable Resources (SSR) i el Laboratori de plataformes Stewart, on el grup de recerca CoDAlab ha explicat un dels seus projectes.
Posteriorment, la consellera Gemma Geis, juntament amb la secretària general de Recerca i Universitats, Esther Morales; la directora general d’Universitats, Victòria Girona; i el primer tinent d’alcaldia de Sant Adrià de Besòs, Hugo Ferrer; han visitat el Campus Diagonal-Besòs, acompanyades pel rector Daniel Crespo; el director de la Fundació b_TEC i gerent del Consorci Campus Diagonal-Besòs, Jordi Bosch; i la directora de l’EEBE, Adriana Farran; així com d’altres representants de l’equip de direcció tant de la Universitat com de l’Escola. Han fet un recorregut per diferents espais del Campus, que ha servit per donar a conèixer l’activitat que duen a terme diferents equips de recerca, com ara el grup en Biomaterials (BBT); el grup d’Energia Fotovoltaica; el grup de Nanoingenyeria de Materials Aplicats a l’Energia (NEMEN) i, finalment, el Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona. Tot seguit, la consellera també ha pogut conèixer de prop els projectes de les associacions d’estudiants PUCRA, E-Tech, Racing, e-powered Racing. |