PIMEComerç ha fet una consulta entre els seus socis (gremis i associacions de comerç) preguntant sobre l’impacte de la campanya d’estiu 2021, i n’ha obtingut com a primer element a destacar que la gran majoria dels consultats (81,39%) ha tingut unes vendes iguals o pitjors que la campanya d’estiu del 2020, amb un baix ritme de vendes pel comerç a causa de la pandèmia. En aquest sentit, un 39,43% ha obtingut les mateixes vendes; un 32,18% ha obtingut bastantes menys vendes; i un 9,78% ha obtingut moltes menys vendes. Aquesta dada aniria lligada a la pregunta sobre com veuen el futur del seu negoci en els pròxims sis mesos, i on la gran majoria dels consultats creuen que seguiran igual (51,10%), que empitjorarà o disminuirà el seu volum de negoci (21,77%), o no poden garantir que el seu negoci continuï obert (7,89%). A la consulta anterior que es va fer durant el mes de juny, la xifra dels consultats que pensaven que el seu negoci seguiria igual augmentava fins al 64,28%, mentre que els que pensaven que empitjorarien era del 18,65%. Amb aquesta comparativa, es pot percebre clarament que el comerç continua sense poder recuperar-se del tot com a sector, i que el futur immediat dels pròxims sis mesos no és gaire millor que el del primer semestre. Pel que fa a les ajudes, un 45,43% dels consultats ha manifestat que necessitaria ajudes econòmiques per a poder continuar amb el seu negoci, una dada que aniria lligada amb l’estancament o disminució que hi ha hagut de les vendes. En aquesta línia, destaca la demanda d’ajudes de caràcter econòmic, de formació i de gestió del negoci (aquestes darreres força vinculades als canvis d’hàbits de consum). |