Bargalló posa en valor els instituts escola
El conseller d’Educació ha recordat que l’any 2018 hi havia 18 instituts escola a Catalunya i que, des de llavors, se n’han creat 85 més.
Bargalló posa en valor els instituts escola.

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
05/03/2021 14:56
Durant el seu parlament, el conseller d’Educació ha recordat que aquesta legislatura s’han creat 85 instituts escola nous a tot Catalunya, mentre que, fins l’any 2018, n’hi havia únicament 18. “L’institut escola és un molt bon model, que ens creiem”, ha ressaltat Bargalló, tot afegint: “Ens el creiem en el món més rural, perquè fa aquesta funció d’equilibri territorial. Ens el creiem en el món més urbà, per assegurar el pas de primària a secundària, sense abandonament escolar, en barris molt complexos. I en el creiem també en les zones urbanes més denses, per poder fer la mateixa oferta que la concertada, és a dir, una oferta completa d’ensenyaments obligatoris”.

Bargalló ha afegit un altre motiu per apostar pels instituts escola: “Sacsegen el sistema. Transformen una tradició, que hem de superar, de dividir el treball de primària i el de secundària. I permeten treballar a internivells de manera molt clara, posen en dubte tradicions d’horari i organitzacions de pati... I el cas de l’Institut Escola d’Avinyó n’és un exemple”, ha destacat.

En aquest sentit, Bargalló també ha aprofitat per posar en valor el paper que desenvolupa l’escola rural a Catalunya. “L’escola rural és molt innovadora i molt transformadora, des de fa temps. És un motor de l’escola del país. Crec que seria bo que, des del món urbà educatiu, es mirés més el món rural educatiu”.

L’IE Barnola, centre pioner en l’organització horària

L’Institut Escola Barnola d’Avinyó, estrenat el curs 2019-2020, acull actualment 174 alumnes d’educació infantil i primària i 38 alumnes més d’ESO, repartits en dos grups de primer i segon curs. Aquest 2021, s’ha estrenat el nou espai de secundària, que inclou aules de l’alumnat, laboratori, espais per al professorat i altres dependència. Per aquest 2021, està previst també fer la remodelació interior de l’edifici principal per acabar de definir els espais necessaris d’un institut escola, espais que es compartiran amb els nous espais modulars de secundària.

L’IE Barnola ha iniciat el desplegament del “Projecte patis”, un projecte pilot que implica una organització horària singular en el temps d’esbarjo. El centre destaca per la seva proposta horària, que té en compte la progressivitat en la càrrega lectiva en funció de l’edat de l’alumnat, la regularitat horària en els diferents dies de la setmana i la salut, amb un àpat al migdia en horaris saludables. La seva proposta, doncs, considera l’estona d’esbarjo com a temps lectiu per construir un projecte innovador que afavoreixi la cohesió social i la salut.

En el seu discurs, el conseller Bargalló ha elogiat el projecte educatiu del centre. “L’institut escola d’Avinyó és un exemple de transformació: amb la seva participació en grups i xarxes en innovació, però també en la seva voluntat de pivotar nous passos endavant, amb la construcció de l’horari, que té una càrrega lectiva tan important com les matemàtiques, o la utilització del pati”.

Per la seva banda, l’alcalde d’Avinyó, Eudald Vilaseca, ha recordat que l’estrena de l’institut escola ara fa un any i mig “va ser una notícia molt celebrada al poble, perquè era un objectiu desitjat per tots i per es expectatives de futur que generava. Ara, després d’un curs i mig, tenim el goig de veure que els alumnes de secundària ja disposen d’un edifici propi”

Al seu torn, el director del centre, Ricard López, ha ressaltat que “avui inaugurem quelcom més que un espai o un edifici: celebrem novament l’assoliment de l’institut escola per al municipi d’Avinyó”. I ha recordat que “el projecte no neix avui, sinó d’un procés de transformació molt important de la comunitat educativa”. Durant l’acte, també han parlat, en representació de l’alumnat de secundària, dues alumnes d’ESO, l’Etna i l’Avril. “Disposar d’un institut escola és molt positiu. Som un poble petit i, si no tinguéssim aquesta possibilitat, hauríem d’anar a estudiar l’ESO a fora”, han subratllat, tot afegint: “És un avantatge continuar l’etapa de secundària amb el mateix mètode iniciat a infantil i primària”.

Arxivat a: BARGALLO   ENSENYAMENT   CATALUNYA CENTRAL 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Unitat Trànsit de la Catalunya Central ubicada al CAP Bages
Manresa ampliarà els horaris d'estiu de diverses línies del bus urbà
Portes obertes a la Escola Politècnica Superior d'Enginyeria
Reserva en línia de les instal·lacions esportives
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]