Manresa exposa la seva experiència en l'impuls de l'Agenda 2030
La Diputació destaca la feina que s'està fent a l'Ajuntament de Manresa com a "exemple de bones pràctiques". Al 2020, una quarantena de municipis han rebut suport de la Diputació per a l’aplicació local de l’Agenda 2030. Avui s’ha presentat un nou paquet d’eines i recursos per facilitar la implementació dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 i fomentar la participació ciutadana als ens locals durant el 2021.
Manresa exposa la seva experiència en l'impuls de l'Agenda 2030.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
01/03/2021 15:10
La Diputació de Barcelona ha presentat aquest divendres al matí un paquet d’eines i recursos per facilitar la implementació dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 i fomentar la participació ciutadana als ens locals durant el 2021. L’escenari escollit ha estat la sessió virtual Governança local i Agenda 2030: un nou impuls transformador adreçada a personal electe i tècnics dels 311 municipis de la província de Barcelona, que ha inaugurat la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín; i que ha comptat amb una ponència institucional de la vicepresidenta quarta de Polítiques de Participació Agenda 2030 i ODS, Núria Parlon, sota el títol de Les polítiques locals com a motor de transformació.

En aquesta trobada, s’ha presentat el procés d’implementació de l’Agenda 2030 que estan duent a terme tres municipis que destaquen com a exemple de bones pràctiques: Mataró, Manresa i Zarautz, a Guipúscoa (la sessió es pot recuperar a través d’aquest enllaç). Des de l’Ajuntament de Manresa, s’està duent a terme un procés d'alineament de les polítiques municipals amb els 17 objectius que estableix l'Agenda 2030. A finals de 2018, es va redactar un primer document dels reptes dels ODS per al debat intern amb regidories i personal tècnic municipal, que va donar lloc a un segon document, en aquest cas ja adreçat al debat amb la ciutadania. Entre el 2019 i el 2020, l’Ajuntament de Manresa va dissenyar un procés de participació ciutadan a, que amb la pandèmia es va acabar reconvertint en una enquesta ciutadana i també un taller virtual que va servir per presentar la situació de Manresa respecte de cada ODS (podeu trobar-ne més informació en aquest enllaç).

Durant la sessió, també s’ha donat a conèixer la nova Guia pràctica per elaborar l’Agenda 2030 Local elaborada per la Diputació, així com una desena de recursos econòmics, materials i tècnics adreçats als municipis integrats dins de l’instrument de cooperació local propi de la corporació, el Catàleg de Serveis de la Xarxa de Govern Local. A través del suport actiu als ens locals de la demarcació de Barcelona en la implantació de l’Agenda 2030 i les polítiques de participació ciutadana, la Diputació de Barcelona consolida el seu paper com a referent en la implementació de polítiques públiques innovadores al territori que permetin avançar cap a un nou marc més sostenible econòmicament, socialment i ambientalment.

Arxivat a: AGENDA 2030   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]