Els equips de vacunació del Departament de Salut de la Regió Sanitària de la Catalunya Central han començat a administrar la segona dosi de la vacuna contra el Covid-19 a residències de Bages i Berguedà. Els primers a rebre-la han estat els usuaris i treballadors de la residència Atzavara de Sant Joan de Vilatorrada, Valldaura de Manresa, La Masia de Vacarisses i el centre de serveis l’Onada de Casserres.
En total, s’administren 159 injeccions de la segona dosi a residents dels quatre centres i 89 professionals. Entre aquests, la primera usuària a rebre la segona dosi a la regió sanitària és Maria Jesús Pérez Barea. La Maria Jesús ha animat la població a vacunar-se per aconseguir la immunitat de grup i ha reconegut que el primer que vol fer quan pugui sentir-se segura és passejar per l’entorn de la residència, tornar a veure la seva família i sobretot abraçar els qui estima.
També ha rebut la vacuna Judit Bujons, directora de la residència quan es compleixen els 21 dies que li administressin la primera dosi. Bujons ha explicat després de la primera dosi no ha tingut molèsties relacionades amb la injecció i s’ha mostrat satisfeta de la bona resposta entre usuaris i professionals perquè, ha dit, la campanya de vacunació és l'oportunitat de frenar els contagis.
A la Regió Sanitària de la Catalunya Central hi ha tres coordinadores de vacunació que lideren diversos equips mòbils que es desplacen a residències i que col·laboren també amb la vacunació a professionals de primera línia, l’altre col·lectiu que s’ha prioritzat en aquesta fase de la vacunació. La setmana que ve també s'administraran les segones dosis de la vacuna de Pfizer-BioNTech a les comarques d’Osona, Anoia, Moianès i Solsonès. |