Leonida Sánchez de 87 anys, primera persona vacunada a la regió sanitària de la Catalunya Central
Una usuària i la doctora de la residència de la Font dels Capellans obren la campanya a la regió sanitària.
Leonida Sánchez rebent la vacuna de la Covid-19. Foto: ICS

SANITAT / Redacció/ Jordi Preñanosa  
27/12/2020 16:35
Un total de 82 persones (45 residents i 37 professionals) s’han vacunat aquest diumenge de la Covid-19 a la residència de la Font dels Capellans a Manresa en el tret de sortida de la campanya de vacunació a la regió sanitària de la Catalunya Central. La primera vacuna s’ha administrat a una usuària de la residència, Leonila Sánchez Hervas de 87 anys, nascuda a l’Aragó i que viu a Manresa des de fa anys. La segona dosi se li ha administrat a una professional, la doctora de la residència Maria José Andrés Egea. Totes dues han coincidit a assenyalar que no han notat la punxada i que havien viscut amb emoció i satisfacció l’arribada de la vacuna.


 
En la primera fase de vacunacions que ara es posa en marxa, Salut preveu arribar ala Catalunya Central a més de 10.000 persones entre usuaris i usuàries i professionals que treballen a les 155 residències de la regió sanitària. Per a poder vacunar a les residències, s’han format 3 equips de professionals que donaran cobertura a Bages-Berguedà i Moianès, Anoia-Solsonès i Osona, amb seixanta professionals i divuit administratius. Els professionals es traslladaran en equips de dues persones a les residències per tal de facilitar el procés de vacunació i evitar la mobilitat dels usuaris. Les residències, per la seva banda, recullen els consentiments informats a les famílies per a la vacunació i preparen els espais de vacunació.
 
La gerent de Salut a la regió sanitària de la Catalunya Central, Teresa Sabater, ha qualificat de “dia històric la primera jornada de vacunació” però ha instat tothom a no baixar la guàrdia fins a poder disposar d’un mínim del 70% de la població vacunada. Sabater ha parlat d’un llarg procés científic que ha permès arribar a disposar de la vacuna. Fins a 250 grups científics i de recerca a escala global han participat coordinadament per desenvolupar la vacuna.


 
Aquest dilluns arribarà una nova distribució de dosis per a dimarts poder començar la vacunació a fins una dotzena de residències més de la Catalunya Central. La coordinadora de l’equip de vacunació de Bages-Berguedà i Moianès, Alba Arocas ha senyalat que els grups poblacionals prioritaris a rebre la vacuna són residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones grans i amb discapacitat i personal sanitari de primera línia. La vacuna que s’administra en aquesta primera fase és de la companyia Pfizer/BioN-Tech. Arocas ha explicat que les professionals que participen a la campanya de vacunació contra la Covid-19 han rebut formació. La presentació de la vacuna és en vials que, un cop diluïts, cada vial conté 5 dosisi de vacuna. A pauta d’administració és de dues dosis de 0,3 ml administrades per via intramuscular amb un interval de com a mínim 21 dies.




La vacunació a la Catalunya Central en xifres, aquesta primera fase
 
De les 155 residències que hi ha a la regió sanitària, 99 són de gent gran, 44 de discapacitat i 12 de salut mental. En total estem parlant de 5566 residents i de 4898 treballadors/es. D’aquestes 21 son residències blanques.
 
Per comarques:
ANOIA té 32 residències (16 de gent gran i 14 de discapacitat) amb un total de 891 residents i 751 treballadors/es. D’aquestes 6 són residències blanques                                        
BAGES té 59 residències (35 gent gran, 21 discapacitat i 3 salut mental) amb un total de 1893 residents i 1822 treballadors/es. D’aquestes 4 són residències blanques  .
BERGUEDÀ té 14 residències (10 gent gran, 3 discapacitat i 1 salut mental) amb un total de 720 residents i 612 treballadors/es. D’aquestes 2 són residències blanques.                             
SOLSONÈS té 2 residències de gent gran amb un total de 133 residents i 110 treballadors/es. Totes són residències blanques.                                                                               
MOIANÈS té 8 residències de gent gran amb un total de 306 residents i 208 treballadors/es. D’aquestes 3 són residències blanques        
OSONA          té 40 residències (28 gent gran, 6 discapacitat i 6 salut mental) amb un total de 1606 residents i 1383 treballadors/es. D’aquestes 4 són residències blanques        
 

Arxivat a: VACUNACIÓ COVID-19   SALUT   COVID-19 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Enric Casas il·lumina la història i l'impacte de la fotografia en la memòria
Bages Turisme participa per tercer any al MIS Nacional i reforça el posicionament de la comarca
Els Premis Batec a Manresa el dia 6 de març
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]