El Consell Comarcal del Bages organitza una nova jornada que debat la promoció i millora dels polígons industrials del territori
La jornada adreçada als empresaris i empresàries dels polígons d’activitat econòmica del Bages posa de manifest els reptes d’un sector que s’ha d’adaptar a la transformació digital, a la globalització i a la crisi climàtica
La jornada telemàtica ha posat a debat la promoció i millora dels polígons d’activitat econòmica (PAE) del territori.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
25/12/2020 10:05
El Consell Comarcal del Bages ha organitzat la jornada telemàtica que ha posat a debat la promoció i millora dels polígons d’activitat econòmica (PAE) del territori. La sessió, que s’emmarca en el projecte Promoció i millora dels polígons i les empreses del Bages finançat per la Diputació de Barcelona, és anual i es programa des de l’any 2014. Una quarantena d’agents econòmics, empreses i associacions d’empreses de polígons, representants polítics i professionals tècnics del territori han participat de la jornada.
 

Espais més competitius
En el marc de la sessió, s’ha presentat un estudi que analitza l’estat actual dels PAEs de la comarca. Durant l’acte s’ha explicat la metodologia emprada per a redactar-lo, i s’han posat de relleu les directrius i recomanacions que  el document posa sobre la taula. Aquestes conclusions plantegen millores en 4 àmbits: millora pel que fa a  l’adequació de l’oferta de sòl industrial i la seva demana, impuls d’un model de desenvolupament dels PAEs més sostenible, necessitat de fer els polígons industrials més competitius en un context en què les empreses s’han d’adaptar a la transformació digital, a la globalització i a la crisi climàtica, i finalment trobar un model de governança en la gestió i promoció d’aquestes àrees. La consellera de l’àrea Desenvolupament, Marta Viladés, ha explicat que “els polígons encara poden i han de millorar en serveis i qualitat dels polígons per esdevenir espais més competitius i atraure més empreses de valor afegit a la comarca”. Amb aquest estudi com punt de partida,  el Consell Comarcal del Bages proposa definir futures estratègies d’actuació supramunicipal que han d’ajudar a abordar els importants canvis que  s'han produïten l'estructura econòmica global durant les última dècada, que requereixen noves exigències en els models productius i obliguen a adaptar les àrees industrials a la nova realitat.
 .

Treball en xarxa
 La sessió també ha servit per donar a conèixer, a les empreses dels polígons, el Pla de Reactivació socioeconòmic del Bages, així com la prova pilot que s’està realitzant referent als afectats pels acomiadaments de l’empresa Montajes Rus que va afectar a 90 persones al Bages. S’han presentat els perfils dels afectats, tenint en compte que poden ser d’interès per les empreses dels polígons del Bages, per la seva experiència i coneixements. Aquesta prova pilot és fruit de la coordinació entre el Consell Comarcal, els Seveis locals d’ocupació del Súria i Sallent i l’oficina de treball de Manresa.

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]