No volem tornar al mes de març", ha dit la directora d'Infermeria d'Althaia, Assumpta Prat. De la seva banda, des de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, Teresa Sabater ha fet una crida a participació, "ja que el cribratge només té sentit si es fa de manera massiva". Per poder-se fer la PCR, s'ha de tenir entre 15 i 64 anys, no presentar símptomes compatibles amb la covid-19 i viure al barri. Durant al matí s'han pogut veure llargues cuea al Casal de Les Escodines, on aquest dijous ha començat un cribratge massiu que pretén fer entre 2.500 i 3.000 proves PCR.
Per la seva banda, Teresa Sabater, del Departament de Salut, ha explicat que s’ha decidit fer el cribratge massiu a Manresa perquè la taxa d’incidència “estava pujant molt i això era un risc”, i ha detallat que, després d’estudiar tota la ciutat, es va detectar que els focus estaven concentrats en aquests sis barris, on s’està duent a terme el cribratge massiu amb l’objectiu de “tallar les cadenes de transmissió perquè el virus no arribi a més població i poder doblegar la corba”. Aquests barris, ha detallat, concentren més del 50% dels PCR positius de Manresa. Sabater també ha reiterat la importància de la participació del veïnat: “un cribratge serveix si hi participa molt gent”, ha afirmat.
Elisabet Descals, del SAP Bages – Berguedà, ha detallat que el resultats de les PCR es rebran per missatge als mòbils dels usuaris. També es podran descarregar a través de l’aplicació de La
Meva Salut. L’Ajuntament de Manresa fa una crida a la població d’aquests barris perquè acudeixi a fer-se la prova PCR i recorda que és gratuïta. Per qualsevol dubte es pot trucar al 93.875.24.90 (de 8 a 20 h).
Els dies, llocs i horaris que es faran els testos son els següents:Barris de les Escodines i Barri Antic
Dies: 29 i 30 d’octubre
Horari: de 8.30 a 13.30 h i de 15 a 20 h
Lloc: Casal de les Escodines (C. Sant Bartomeu, 50)
Barris del Poble Nou i Carretera Santpedor
Dies: 3 i 4 de novembre
Horari: de 8.30 a 13.30 h i de 15 a 20 h
Lloc: Ateneu de les Bases (C. Cintaires)
Barris de la Font dels Capellans i Sagrada Família
Dies: 5 i 6 de novembre
Horari: de 8.30 a 13.30 h i de 15 a 20 h
Lloc: Casal Cívic Font dels Capellans (C. Granollers, s/n)