Amb un format molt reduït, complint escrupolosament els protocols de seguretat (distància entre persones, higiene de mans, doble mascareta i fins i tot presa de temperatura), Embarrats ha aconseguit gairebé omplir totes les visites a les fàbriques programades.
Amb grups reduïts de 20 persones per a poder garantir la seguretat necessària, el dissabte es va aconseguir que totes les actuacions s’omplissin amb aquests grups de 20 visitants. En total, hi van assistir unes 120 persones el dissabte i un total de 160, si sumem les dues visites que es van fer divendres.
Les visites al cor de les fàbriques van destacar per la seva emotivitat en moments tan difícils. La majoria d’actuacions es van fer en exteriors de les fàbriques per evitar una gran concentració de persones en interiors durant molta estona. A més, van ser uns Embarrats destacats per les seves projeccions, un dels punts forts d’aquesta edició excepcional. En total, gairebé un equip de 80 persones treballant per a fer d’Embarrats 2020 una edició singular. A més, s’ha tractat d’uns Embarrats molt solidaris. Amb cada inscripció tenies la possibilitat de fer una aportació mínima de 3 euros destinada íntegrament al Rebost, el banc d’aliments de Creu Roja a Sant Joan de Vilatorrada. En total, es van recaptar més de mig miler d’euros.
Finalment, diumenge va ser el torn del grup El Pont d’Arcalís per acomiadar Embarrats 2020, amb un magnífic concert de cloenda que va reunir a la Plaça Major gairebé 150 persones, amb els mateixos protocols de seguretat que les visites a les fàbriques (espai exterior, distància de seguretat, higiene de mans, doble mascareta i presa de temperatura a tots els assistents).
El grup es va mostrar molt agraït per a poder ser a l’acte de cloenda de l’edició d’enguany i van agrair a l’organització que confiessin amb ells en un moment tan complicat per a la cultura. Després d’una hora i quart de concert, El Pont d’Arcalís va finalitzar la seva actuació entre aplaudiments.
Embarrats i l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada han valorat positivament l’acollida d’aquest any i agraeixen el compliment per part de tots els assistents de les mesures de seguretat corresponents. El desig de tots és poder fer els Embarrats de sempre en l’edició de l’any 2021. |