El Consell Comarcal del Bages reitera a ICL la necessitat que l’activitat minera sigui sostenible al territori
En el marc de la trobada institucional en què participen els alcaldes de la conca minera, la delegada del govern a la Catalunya Central i la pròpia empresa es prioritza que el tancament de Vilafruns tingui el mínim impacte al territori.
El Consell Comarcal del Bages reitera a ICL la necessitat que l’activitat minera sigui sostenible al territori.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/07/2020 17:01
Els esdeveniments dels darrers dies, amb l’anunci divendres passat part part d’ICL del tancament de la mina de Vilafruns, han estat els temes centrals d’una reunió que ha comptat amb la participació dels representants de l’empresa ICL, de la presidenta del Consell Comarcal del Bages, Estefania Torrente, del president del Consell d’Alcaldesses i Alcaldes del Bages, Eloi Hernàndez, dels alcaldes dels municipis de la conca minera i de la delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps.

En el marc de la reunió, s’ha analitzat la situació de la mineria al territori i els escenaris de futur que s’obren. L’empresa ha explicat que està treballant en un pla de viabilitat que afecta la totalitat de la seva activitat al Bages i que aquest ha de servir per trobar alternatives a la situació actual. El Consell ha expressat la seva sorpresa i preocupació per l’anunci del tancament, i ha manifestat la voluntat de treballar conjuntament amb tots els agents implicats per buscar solucions.

Mineria sostenible
El Consell Comarcal del Bages ha reiterat la necessitat que l’activitat minera al territori sigui sostenible però, sobretot “que el tancament de Vilafruns tingui el mínim impacte possible pel que fa a llocs de treball”, ha apuntat la presidenta de la institució, Estefania Torrente, que ha afegit que “des del Consell Comarcal ens posem a disposició de tots els treballadors que han perdut la feina”.

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]