Dos detinguts per saquejar masies rurals a la comarca del Berguedà
Els detinguts venien la multitud d’objectes sostrets en botigues de segona mà i el cablejat de coure en deixalleries.
Imatge de la comissaria dels Mossos de Manresa. Foto: Manresadiari

BERGUEDÀ / Redacció  
19/06/2020 13:12
Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra de la Comissaria de Berga van detenir, el dia 15 de juny, a les poblacions de Súria i Sant Fruitós del Bages, un home de 38 anys i una dona de 37 anys, ambdós de nacionalitat espanyola i veïns d’aquestes poblacions, com a presumptes autors de cinc robatoris amb força a interior de domicili.
 
Els fets es remunten des del mes de l’octubre del 2019 fins a principis del mes de març de l’any 2020, quan la Unitat d’Investigació de la comissaria de Berga va tenir coneixement que s’havien produït diversos robatoris en algunes masies de la comarca del Berguedà, concretament als municipis de Viver i Serrateix, Santa Maria de Merlès ,Puig-Reig i Berga.
 
Els mossos van determinar en la investigació que els autors escollien masies o cases aïllades de segona residència situades en zones rurals, pròximes entre elles.  Hi accedien escalant els immobles, forçant portes, persianes o finestres i un cop dins, regiraven totes les estances per saquejar, completament, tot els objectes de l’interior, fins i tot menjar, roba de casa o estris de neteja. També arribaven a arrencar tot el cablejat de coure de les instal·lacions elèctriques.
 
Els investigadors van recuperar i localitzar gran part dels objectes sostrets, tals com panells solars, estufes, eines, làmpades, rellotges de paret, cafeteres, forns, radiadors, planxes de roba, generadors, televisors, etcètera en diverses botigues de segona mà de la ciutat de Manresa i Terrassa. Respecte el cablejat elèctric l’havien portat a vendre en diferents deixalleries de la comarca del Bages. 
 
Després de la investigació els mossos van detenir dos dels presumptes autors dels cinc robatoris en masies i cases el passat 15 de juny. La investigació està oberta i no es descarten noves detencions en relació a aquests fets.

Els detinguts, ambdós amb antecedents policials, van passar el dia 16 de juny a disposició del Jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Berga, qui en va decretar la seva llibertat amb càrrecs.
 
 

Arxivat a: DETINGUTS   BERGUEDA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]