Què no hem de fer quan portem posada la mascareta
Encara que ja s'ha parlat llargament sobre l'ús de les mascaretes, mai està de més explicar que no has de fer mentre la portes posada perquè el seu ús sigui eficaç i eviti un possible contagi.
En cap cas ens hem de treure la mascareta per a parlar, tossir o esternudar.

SOCIETAT / Redacció/ Malditaciencia.es / AMIC  
02/05/2020 17:47
És el que passa per exemple, quan la toquem contínuament abans de posar-nos-la (contaminant també la part que entrarà en contacte amb la cara) o quan la col·loquem a manera de bufanda o barret o, directament, ens toquem la cara tenint-la posada (ja que facilitem el contacte del virus amb les nostres vies respiratòries, o amb les mans o en eliminar la barrera).

Recorda que, abans de posar-te una mascareta, has de rentar-te bé les mans per a eliminar qualsevol contaminació que puguem portar amb nosaltres de partida. També cal parar esment a la quantitat d'usos que fem d'aquesta: tingues en compte que reutilitzar una mascareta pensada per a un sol ús no és l'ideal i no hi ha un mètode recolzat per institucions científiques o sanitàries per a fer-lo.

Finalment, treure-la per a parlar, tossir o esternudar, farà que el seu ús perdi tot el seu sentit, ja que en aquests moments és quan més necessària és per a evitar la difusió de les gotetes expulsades. Recorda que l'ús de mascareta no sols té com a objectiu evitar el teu contagi, sinó també el dels altres, en cas que tu tinguis la malaltia.

Arxivat a: MASCARETA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
Sant Fruitós participa en el projecte europeu d’intercanvi juvenil "Llengües Vives"
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]