El ciberdelicte fa el seu agost amb el Coronavirus
La crisi del Coronavirus és una oportunitat d'or per als ciberdelinqüents. La por cap a la malaltia ha fet que moltes persones rebaixin els seus nivells d'autoprotecció en internet.
La pandèmia i el confinament han disparat els casos de phishing i malware.

SOCIETAT / Redacció/ Tecnonews / AMIC  
04/05/2020 17:38
La pràctica més habitual aquests dies està sent l'anomenat phishing. Es tracta d'una mena d'estafa en la qual el criminal intenta fer-se passar per una institució (governamental, policial o bancària majorment) per a aconseguir dades personals de la víctima que li donin accés als seus comptes bancaris o el seu ordinador.

Demostració d'aquest augment de ciberestafes que hem citat és l'informe elaborat per Google i que ha fet públic en un comunicat. Segons l'empresa més important de la xarxa, durant la pandèmia, Google ha arribat a bloquejar 18 milions de correus diaris relacionats amb el Coronavirus. Són una part destacada dels 100 milions de correus electrònics de phishing i malware que detecta i esborra el sistema de Google que es basa en una tecnologia d'aprenentatge automàtic.

Segons explica Google, els correus maliciosos sobre el Coronavirus amb freqüència intenten emular a institucions com l'Organització Mundial de la Salut. Al mateix temps també han augmentat el nombre de correus falsos de cibercriminals que es fan passar per institucions i que prometen prestacions d'atur als treballadors que han estat acomiadats o estan afectats per un ERTE.

Arxivat a: CIBERDELICTE   CORONAVIRUS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]