Aquesta edició del Premi ha comptat amb la participació de nou centres educatius, que han elaborat un total d’onze propostes. En el cas de la guanyadora, el jurat ha valorat l’originalitat, la versatilitat de resolucions diverses i l’acostament al concepte científic tenint en compte les dificultats que suposa treballar l’aire a les primeres edats, perquè ocupa lloc, però no es veu. En el cas del segon premi, el jurat ha valorat la cura en la selecció i la creació dels materials i la seva adequació a l’ús dels infants. Finalment, pel que fa al tercer, ha valorat la claredat de l’objectiu que els infants han d’assolir, l’ús de materials quotidians molt ben pensats i triats per acostar els infants al concepte de magnetisme i que sigui una proposta divertida. Els premis estan dotats amb 1.200 euros: 600 per al primer, 400 per al segon i 200 per al tercer.
El premi La Ciència i els Infants té com a objectiu dinamitzar l’educació científica a les aules a través dels equips docents, per això s’adreça a mestres de cicle infantil i inicial. Els mestres que hi participen han de planificar, elaborar i documentar una proposta d’experimentació per al seu grup classe. Les propostes es van presentar públicament durant la Fira d’Experimentació que es va fer els dies 6 i 7 de febrer al Museu de la Tècnica de Manresa. Durant dos dies, 350 infants de les nou escoles participants en el premi van experimentar i jugar amb les propostes a concurs. |