Els Pallapupas, que ofereixen els seus serveis a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa des del 2008, acompanyen l'infant abans, durant i després d'una intervenció quirúrgica. En total, i gràcies a aquests donants, els Pallapupas desenvolupen la seva tasca assistencial als nens i nenes hospitalitzats a la planta de Pediatria, als que són atesos a urgències i a l’Hospital de dia pediàtric.
Està demostrat que els infants que arriben al quiròfan acompanyats dels Pallapupas i que viuen tot el procés en un context d’humor ho fan en un estat de relaxació i sense por al que es trobaran. Això fa que l’entorn hospitalari i el procés quirúrgic sigui viscut pels nens i nenes com una experiència divertida i de curiositat i que el record que els quedi sigui en positiu, cosa que dona molta tranquil·litat a les famílies.
Fins ara, aquests pallassos professionals visitaven l’Hospital Sant Joan de Déu un cop a la setmana, els dijous, gràcies a la implicació de la Fundació Nous Cims. A partir d’ara, ho fan també un segon dia a la setmana, que alternativament és el dimarts i el dimecres, per cobrir la majoria d’intervencions quirúrgiques pediàtriques programades. L’any 2018 es van fer unes 500intervencions quirúrgiques a infants.
L’humor combat l’estrès, redueix el dolor en alliberar endorfines, estimula el sistema immunològic augmentant el nivell de cèl·lules T i baixant els nivells sèrics de cortisol, ajuda a promoure una perspectiva positiva i a afrontar situacions difícils i a crear vincles. La intervenció dels Pallapupas no només beneficia els pacients pediàtrics, sinó també els familiars que els acompanyen. |