Solsona redueix el plàstic a les dependències municipals
Reduir l’ús del plàstic d’un sol ús i, alhora, posar en valor l’aigua potable de la xarxa municipal. Aquest és el doble objectiu d’una prova pilot que acaba de posar en marxa la regidoria de Medi Ambient de Solsona. S’han instal·lat fonts d’aigua freda i calenta a l’edifici consistorial i al magatzem municipal, on treballa la brigada, i les properes hores se’n preveu col•locar una altra a la Biblioteca Carles Morató, d’ús públic. Paral·lelament, s’estan distribuint cantimplores d’alumini entre el personal municipal.
La regidoria de Medi Ambient impulsa una prova pilot amb la instal·lació de fonts d’aigua en equipaments municipals.

SOLSONÈS / Redacció/Solsona  
03/02/2020 09:57
Es tracta d’anar introduint mesures per fomentar “una cultura menys dependent del plàstic, especialment el d’un sol ús” i, al mateix temps, “insistir que l’aigua de l’aixeta de Solsona és bona”, segons posa en relleu el regidor de Medi Ambient, Ramon Montaner. Les màquines instal·lades estan connectades a la xarxa i filtren l’aigua abans de dispensar-la.

Ahir, just abans de començar el Ple, Montaner va exposar la iniciativa als membres de la corporació i els va lliurar a cadascun una cantimplora per utilitzar en el decurs de la sessió –fins ara es repartien ampolles de plàstic individuals.
 
Dues de les fonts són d’ús intern, mentre que la que s’instal·larà a la Biblioteca Carles Morató també podrà ser utilitzada pels usuaris de l’equipament. “Volem veure quina resposta té entre el públic i, a partir d’aquí, estudiar si ampliem la mesura als pavellons esportius i altres equipaments municipals”, avança el regidor. En l’àmbit intern, també s’han substituït els gots de plàstic de la màquina de cafè de l’Ajuntament per altres de compostables.

Arxivat a: SOLSONA   MEDI AMBIENT  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Kids&Us lluita contra un Madrid insuperable
L'Ajuntament de Manresa vol incrementar el cos de la Guàrdia Urbana fins als 120 agents
El CN Manresa cau per la mínima davant l'Alcorcón
La Ruta del Vi DO Pla de Bages, finalista dels Premis Tourism4Nature
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]