“Camins escolars” per fomentar millors hàbits
Manresa celebrarà dijous aquesta activitat centrada en fomentar millors hàbits d’accés a l’escola En aquesta edició les escoles participants en aquesta activitat seran les escoles l’Espill, Ítaca i Serra i Húnter.
“Camins escolars”, pretén promoure i facilitar que els nens i les nenes vagin a l’escola a peu i de forma autònoma.

SOCIETAT / Redacció  
22/10/2019 10:10
Manresa celebrarà aquest proper dijous, 24 d’octubre, l’activitat “Camins escolars”, una iniciativa que pretén promoure i facilitar que els nens i les nenes vagin a l’escola a peu i de forma autònoma. Com a estratègia educativa que fomenta l’educació en valors des del respecte, la responsabilitat i la solidaritat, aquesta activitat s’emmarca dins els objectius i les línies d’educació del Pla Educatiu d’Entorn i el programa Educació 360.
En aquest sentit, es tracta d’un projecte educatiu, transversal, participatiu i de transformació de l’espai públic i els hàbits de mobilitat en el que, d’una banda, es condicionen un conjunt d’itineraris còmodes, agradables i segurs que permeten als infants i a les seves famílies realitzar els trajectes casa-escola en modes ecomovibles i, d’una altra, es desenvolupen un conjunt d’accions pedagògiques i ciutadanes que busquen transformar l’entorn del barri en un espai amable i sensibilitzar i conscienciar implicant a tota la comunitat (infants, pares/mares, mestres, veïns, institucions locals, comerciants, associacions de barri, etc.).

La Comissió de Treball de Camins escolars es coordina directament amb les regidories d’Ensenyament i Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, i organitza aquesta jornada a la ciutat  amb la participació, en aquesta edició, de les escoles Espill, Ítaca i Serra i Húnter.
Camins escolars és una activitat que es va engegar a la ciutat fa dos cursos i des de la Comissió s’ha decidit que se celebrarà cada 24 d’octubre (feiner) a la ciutat.

El regidor d’Ensenyament i Universitats, Antoni Massegú, participarà en l’activitat de l’escola l’Espill, i acompanyarà el trajecte de l’alumnat amb sortida a les 8.40 h, des del Pont de Ferro, fins l’ arribada a l’escola situada al carrer de Sant Joan, 51-59. 
Pel que fa a l’escola Ítaca, la trobada dels alumnes serà a les 8.40 h. davant les cases de la Sagrada Família per fer el recorregut fins al centre escolar situat, a la Ctra. del Pont de Vilomara, 131 – 141 i pel que fa  a l’escola Serra i Húnter, la trobada serà davant del Casal de les Escodines fins l’escola situada al Passeig de Sant Jordi de la Balconada s/n.
L’alumnat participant acompanyats de mestres del centre i pares i mares voluntaris, identificaran el camí amb unes pancartes amb el logotip dels Camins escolars. Tots els participants tindran un petit obsequi.

Arxivat a: “CAMINS ESCOLARS”   L’ESPILL  ÍTACA   SERRA I HÚNTER. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]