Nova onada de calor fins dijous
Les comarques on l'onada de calor es farà notar més amb temperatures anormalment elevades per l'època de l'any són: Noguera, Segrià, Pla d'Urgell i Pallars Jussà.
Cal tenir en compte que amb la pujada generalitzada de les temperatures i la baixa humitat, el risc d’incendi augmenta i cal evitar qualsevol conducta de risc en aquest sentit. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció  
23/07/2019 10:16
Cal tenir en compte que amb la pujada generalitzada de les temperatures i la baixa humitat, el risc d’incendi augmenta i cal evitar qualsevol conducta de risc en aquest sentit.

A més, Protecció Civil posa èmfasi en els consells d’autoprotecció de la ciutadania davant l’onada de calor:
 
Cal hidratar-se molt sovint. Beveu força aigua i eviteu beure alcohol i fer àpats copiosos.
Eviteu sortir al carrer en les hores de màxima insolació i, per tant, tasques com anar a comprar, realitzeu-les preferentment en les primeres hores del matí o per la tarda quan el sol ja declina.

Convé que les persones que treballin a l’aire lliure duguin el cap cobert amb una gorra i beguin més aigua de l’habitual.
Igualment és molt recomanable que si sortiu a fer esport com córrer o anar en bicicleta, ho feu en les hores de menys calor, a primera hora del matí o al vespre.
Persones amb malalties cròniques, mainada i gent gran són els qui més pateixen els efectes de la calor severa. Cal que s’hidratin sovint. Cal tenir en compte que els infants i les persones grans no tenen sensació de set encara que s’estiguin deshidratant.

Si no disposeu de ventilador o aire condicionat a casa, una bona solució és passar al menys un parell d’hores en un indret com un centre comercial o un equipament públic com una biblioteca on hi hagi aire condicionat.

Es recomana especialment visitar un cop al dia, en la mesura del possible, a  familiars o persones grans que viuen soles per assegurar-se que s’hidraten i segueixen els consells davant les temperatures elevades.

Si teniu mascota, penseu en el seu benestar i traieu-la a passejar en les hores més fresques, feu que durant el dia tingui força aigua a l’abast i que estigui a l’ombra.
Podeu seguir més consells a xarxes socials (@emergenciescat a twitter amb l’etiqueta #onadadecalor).

Quan som davant una onada de calor?
 
Perquè hi hagi onada de calor, les previsions meteorològiques han d’indicar que es poden assolir temperatures considerades extremes per un determinat lloc en una determinada època de l’any.

El llindar establert pel Servei Meteorològic de Catalunya es correspon amb la superació de la temperatura màxima diària de cada municipi establerta pel percentil 98, que vol dir que només el 2% de dies dels mesos d’estiu, la temperatura màxima ha estat superior a aquest valor previst.

Per tant, a cada municipi serà un llindar diferent. Per exemple, a Valls (Alt Camp), el percentil 98 de calor està situat en 36,3 graus; a Colera (Alt Empordà) en 35,9; a la Seu d’Urgell (Alt Urgell) en 36,6; a Igualada (Anoia) en 38 graus; a Cervelló (Baix Llobregat), en 36,8 graus, i a Lleida (Segrià), en 38,1 graus. Quan aquests valors es preveu que se superin durant 3 dies seguits, som davant un episodi d’onada de calor.

Arxivat a: ONADA DE CALOR   ESTIU  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]