El ciberassetjament no es combat amb restriccions
Un recent estudi dut a terme pel Centre d'Estudis Estadístics sobre Educació dels Estats Units revela una dada sorprenent que s'expressa de la següent manera: els col·legis en els quals està prohibit el telèfon mòbil tenen majors taxes de ciberassetjament escolar.

TENDÈNCIES / Per Tecnonews / AMIC   
06/04/2019 12:42
La recerca considera que el 65,8% dels col·legis públics del país tenen mesures que restringeixen l'ús del dispositiu i que en aquests es van produir un 16,4% d'actes de ciberassetjament enfront del 9,7% dels casos en els col·legis amb una política més laxa en aquest aspecte.

Així mateix l'estudi ha analitzat el creixement del ciberassetjament en l'última dècada i ha detectat que les queixes per aquest tipus de conductes rebudes pels directors de centres escolars han augmentat intensament. D'aquesta manera, del 7,9% de queixes que es registraven en 2010 diàriament o setmanalment s'ha passat al 12% en 2016. Del 9,4% mensual s'ha passat al 14,9%. Així, les queixes ocasionals rebudes pels directors han passat del 45% al 54%.

En definitiva, aquestes dades llancen dues idees que haurien de fer-nos reflexionar. La primera ens parla de l'augment que existeix en aquest tipus d'activitats i que en els casos més extrems pot arribar fins a la mort del nen. En segon lloc, l'anàlisi comparativa entre escoles restrictives i unes altres que no ho són, posa l'accent en el fet que encara no sabem com combatre o erradicar el ciberassetjament.

Arxivat a: TENDENCIES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]