Aquest lloc web utilitza Cookies pròpies i de tercers d'anàlisis per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com per a l'anàlisi de la seva navegació. Pot acceptar totes les cookies si prem el botó “Accepto” o configurar-les o rebutjar-les fent clic a “Política de Cookies“ L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Els representants de Altena (Alemanya) i Igoumenitsa (Grècia) i Idrija (Eslovènia), les tres ciutats que comparteixen projecte amb Manresa, són a la ciutat fins demà per conèixer el treball al Centre Històric.
El mes de desembre passat es va aprovar la integració de Manresa al projecte europeu URBACt "Re-Grow City". La seva missió és compartir amb tres ciutats: Altena (Alemanya), Igoumenitsa (Grècia) i Idrija (Eslovènia) una sèrie de bones pràctiques des del voluntariat que, en el cas de Manresa, han d’ajudar a revitalitzar el Centre Històric. Els representants d’aquests municipis van arribar ahir a la nostra ciutat. Al vespre, van ser rebuts per l’alcalde de Manresa i per integrants del grup local del projecte. Durant la seva visita a la ciutat coneixeran en primera persona el Centre Històric, i veuran les principals necessitats que té la ciutat. Avui, dijous, hi ha una àmplia jornada de treball en la qual la delegació de la ciutat alemanya d’Altena explicarà com han aconseguir revertir la problemàtica de decliu. Al matí, la trobada s’ha fet amb tècnics municipals i experts i, a la tarda, preveuen reunir-se amb integrants de diferents àmbits de treball de l’Antic. Demà divendres, fins al migdia, continuaran aquestes trobades. Donades les característiques d’aquest projecte, orientat al voluntariat, la gestió s’ha confiat a L’Antic, entitat coneguda per empènyer iniciatives que projecten i donen cohesió al Centre Històric. La dinamització anirà a càrrec de Jordi Jet Serra. A partir del mes d’abril, l’Antic es posarà en contacte amb persones, a títol individual, i amb representants d’entitats, per compartir punts de vista i possibles accions mentre sigui vigent el projecte, el 31 de desembre de 2020.