Felicita el teatre Conservatori: fa 140 anys!
Els Amics del Conservatori organitzen una visita entre les 7 a les 8 del vespre per algunes dependències del teatre Conservatori de Manresa
Façana de l'entrada principal del Conservatori

ACTUALITAT / Redacció  
09/11/2018 09:59
Aquest divendres entre les 7 a les 8 del vespre es podrà fer una Visita per algunes dependències del teatre Conservatori de Manresa, coincidint amb el dia que l’edifici fa 140 anys. Accedint pel número 1 de la Muralla Sant Domènec, es farà el recorregutsegüent: local Orfeó Manresà, l’antiga seu del Consorci de Normalització Lingüística Montserrat, l’antic Conservatori de Música, l’espai de l’Associació de circ La Crica i les dependències de l’Associació El Galliner, Imagina't i Cine club. La visita tindrà una durada d'uns 20 minuts i és oberta a tothom, sense necessitat entrada.
 
Després de la visita tindrà lloc‘Passat, present i futur de l'Edifici del Conservatori’, l’acte de celebració dels 140 anys del Conservatori, pel qual ja hi ha les entrades exhaurides.Organitzat per la Plataforma Amics del teatre Conservatori, comptarà ambpinzellades de música, teatre i dansa, acompanyades de projeccions comentades de diferents moments històrics de l'edifici al llarg de 140 anys. Tot seguit, l'arquitecte Pere Santamaria exposarà, mitjançant projeccions, l'Estudi Previ que s'ha estat elaborant conjuntament amb una comissió dels Amics del Conservatori per poder convertir l'edifici en un Centre de les Arts Escèniques de Manresa on tindrien cabuda el teatre, la música, la dansa, el circ, la màgia... i tant en temes de formació, com de produccióescènica.
 
 
Il·luminació, imatges i exposició
 
Per celebrar els 140 anys del Conservatori, durant aquesta setmanai fins demà divendres hi ha unail·luminació especial de la façana de la Muralla Sant Domènec,amb un rètol de 140 ANYS a les finestres que donen a la Muralla.
 
A més a més, fins demà també s’ha pogut veure cada vespre una projecció d'imatges antigues de l'edifici del Conservatori des de l'interior de l'antic Quiosc de Cal Cirera. Amb imatges del teatre i també dels diferents locals de les associacionsque ha acollit aquest emblemàtic edifici al llarg de 140 anys.
 
A l’Espai Plana de l’Om, es podrà veure fins el divendres 30 de novembre una exposició de cartells, programes, fotografies… i de records en general de la primera època del teatre Conservatori.
 
Cal recordar que el futur del Teatre Conservatori va ser sotmès a una consulta ciutadana el maig del 2014, en la qual es va imposar amb un 86,31% dels 5.790 vots, que l’equipament es mantingués com a espai de cultura i que no s’enderroqués. Aquesta va ser la primera consulta ciutadana que es va fer a Manresa en 35 anys de democràcia.
 
La celebració dels 140 anys del teatre Conservatori compta amb el suport de Manresana d'Equipaments Escènics i de l'Ajuntament de Manresa.
 
 

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Botigues al carrer treu els estocs de la temporada davant als comerços
Els Mossos d'Esquadra detenen vuit persones per agressions i aldarulls en una mesquita
Castellbell i el Vilar corregeix les mancances de seguretat del Casino
L’Ajuntament adequarà una nau al polígon de la Bòbila
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]