Eulàlia Valldosera i “L’objecte viu”
Eulàlia Valldosera és la propera convidada de la tercera edició del cicle Parlem d’Art que pivotarà sobre el títol genèric: Joseph Beuys, amagats darrera set mil roures. Serà a la Sala d’actes del Casino a les 19 h.

MANRESA / Redacció  
07/05/2018 11:42
Aquest divendres serà el torn de la guardonada amb el premio Nacional de Artes Plásticas de 2002, Eulàlia Valldosera que dissertarà sobre “L’objecte viu”. L’autora utilitza envasos i artefactes quotidians dels quals en treu un valor mitjançant la relació que els objectes mantenen amb els seus propietaris, per la seva banda, Joseph Beuys, elabora l’aspecte energètic de les coses, els espais i els sers de la natura.

Valldoseras va crear a l’any 1991 Escombrades, una acció formada per una sèrie fotogràfica que mostra moments diferents de la creació d’imatges mitjançant una escombra a sobre d’una tela de pintor. És una reflexió sobre la caducitat de la matèria i el significat de l’art que remet a Beuys, el qual va utilitzar l’escombra unes quantes vegades, més com un acte sobre la col·lectivitat i el significat del treball com a servei, o com a protesta social. Així, Beuys va escombrar amb una escombra vermella la plaça de Karl Marx al Berlín Occidental, el 1972.

El cicle Parlem d’Art forma part del projecte Manresa 2022 i està coorganitzat per L’Ajuntament de Manresa i el Cercle Artístic de Manresa.

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Fira Mediterrània impulsa 19 projectes a l’Obrador 2026
L'Ajuntament de Manresa denomina set nous espais de la ciutat amb noms de dones científiques
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]